×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
یزد تایر و گلدستون روی رینگ بورس کالا می روند

به گزارش کیوسک خبر به نقل از «کالاخبر»، محمدرضا گنجی با گلایه از موانع موجود بر سر بازار و صنعت تایر ازجمله قیمت‌گذاری دستوری تایر و همچنین ‌الزام دولت به فروش سامانه‌ای تایر که همگی باعث ایجاد رکود در بازار شده است، گفت: متاسفانه شبکه نمایندگی شرکت های تایرسازی به دلیل موانعی مانند سامانه فروش تایر، تحرک و پویایی خود را از دست داده‌اند و گردش پول در بازار تایر به کندی انجام می‌شود. برهمین اساس شرکت‌های یزد تایر و آرتاویل‌تایر به منظور رفاه حال نماینده‌های خود در سطوح مختلف عرضه در بازار اقدام به اخذ مجوز فروش تایر در بورس کرد.

وی افزود: مزیت این روش آن است کالاهایی که در بورس کالا به فروش می‌رسند، بر اساس قوانین، قیمت آنها بر حسب توافق در رده‌های عمده‌فروشی و خرده‌فروشی و بر اساس ضوابط معمول یعنی مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. ازسوی‌دیگر کالای فروخته‌شده در بورس الزامی برای توزیع و فروش به مصرف‌کننده نهایی از طریق سامانه جامع تجارت ندارد.

گنجی این اتفاق را یکی از عوامل اصلی رونق دوباره در بازار تایر کشور دانست و تاکید کرد: تولیدات دو کارخانه تایرسازی یزد وآرتاویل از مردادماه تنها در بورس کالا عرضه خواهد شد و توزیع و فروش سنتی تایر که پیش از این به شیوه اعلام سبدهای فروش به نمایندگان بود، حذف می‌شود. بر همین اساس تنها نمایندگان یزد تایر و آرتاویل امکان خرید کالا از بورس کالا را خواهند داشت و مشخصات شبکه فروش گروه صنعتی رازی درصورت تمایل به خرید با این شیوه به بورس کالای ایران اعلام شود.

معاون هماهنگ‌کننده گروه صنعتی رازی تاکید کرد: هیچ شخص یا شرکتی غیر از نمایندگان فروش تایرهای گروه صنعتی رازی امکان خرید از بورس کالا را نخواهند داشت و تنها ویژگی مهم و مثبت این شیوه فروش حذف موانع فعلی مانند فروش سامانه‌ای و پیگیری‌های سازمان حمایت است.

گنجی اصلاح شیوه فروش تایرسازان را راهکاری برای رقابتی کردن بیشتر بازار دانست و گفت: فروش در بورس کالا، رقابتی است و اگر محصولی متقاضی نداشته باشد، با قیمت پایین‌تر به فروش خواهد رسید، درنهایت این کیفیت است که در بازار قیمت‌ را مشخص می کند.