×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کشش نفت برای قیمت ۶۵ دلار بیشتر است

به گزارش کیوسک خبر، در حال حاضر بازار نفت با مازاد عرضه ملایمی روبروست. تحلیلگران کالای بانک استاندارد چارترد اعلام کردند مازاد عرضه نفت در سپتامبر ادامه خواهد داشت.

دیدگاه استاندارد چارترد منعکس کننده هشدار هفته گذشته آژانس بین المللی انرژی است که پیش بینی کرد محدودیتهای جدید رفت و آمد در آسیا برای مقابله با شیوع کرونای دلتا، رشد تقاضای جهانی برای نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ را آهسته خواهد کرد.

تحلیلگران استاندارد چارترد در یادداشتی نوشتند: موازنه فعلی قیمت ۶۵ دلار یا پایینتر هر بشکه نفت را بیشتر از قیمت ۷۵ دلار یا بالاتر آن توجیه می کند به خصوص که میزان قابل توجهی پول پیش از این تحت تاثیر باور اشتباه وال استریت درباره کمبود عرضه و قابل توجیه بودن قیمت ۸۰ تا ۱۰۰ دلار، وارد بازار شده است. موازنه اخیر عرضه و تقاضا نشان می دهد که دیدگاه وال استریت درباره کمبود شدید عرضه در ادامه سال ۲۰۲۱ نادرست بود و دوره تقاضای بالاتر از عرضه به پایان رسیده است.

این بانک برآورد کرد بازار در اوت و سپتامبر شاهد مازاد اندک عرضه خواهد بود و پس از آن در اکتبر و نوامبر با کمبود اندک عرضه روبرو می شود. بعلاوه تقاضای جهانی برای نفت تا نوامبر به سطح ژوییه سال ۲۰۲۱ نمی رسد.

استاندارد چارترد اعلام کرد به باور ما بازار نفت در سه ماهه چهارم دچار محدودیت عرضه نیست و در سال ۲۰۲۲ مازاد عرضه خواهد شد به حدی که احتمالا اوپک پلاس برنامه افزایش تولید ماهانه را در اوایل سال میلادی آینده متوقف خواهد کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، نشست وزیران این گروه برای بازبینی سیاست تولید قرار است اول سپتامبر برگزار شود.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، قیمتهای نفت روز چهارشنبه برای پنجمین روز تحت تاثیر نگرانیها نسبت به دورنمای تقاضا برای سوخت در پی افزایش موارد جهانی ابتلا به کرونای دلتا، کاهش پیدا کرد. بهای نفت برنت با ۸۰ سنت معادل ۱.۲ درصد کاهش، در ۶۸ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه بسته شد. این شاخص قیمت بازار جهانی ۱۱ درصد در ۱۳ روز معامله گذشته کاهش داشته است. بهای معاملات نفت آمریکا با یک دلار و ۱۳ سنت معادل ۱.۷ درصد کاهش، در ۶۵ دلار و ۴۶ سنت در هر بشکه بسته شد.