×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مجوز فروش ۵۳ هزار تن نهاده دامی احتکار شده صادر شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در این باره اظهار کرد: این محموله در مرداد ماه سال جاری توسط دستگاه کاشف و با حکم مرجع قضایی در اختیار مدیریت اموال تملیکی این استان قرار گرفت تا بر اساس قانون تعیین و تکلیف شود. باتوجه به اینکه این نهاده‌ها جزو کالاهای سریع‌الفساد محسوب می‌شوند بلافاصله اقدامات اولیه به منظور فروش آن انجام شد.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه نگهداری طولانی مدت این نهاده‌ها در سیلو، لازم بود که سلامت محصول قبل از فروش نیز مشخص شود، لذا اقدامات لازم جهت انجام آزمایش‌های مربوطه صورت گرفت و پس از پایان فرآیند حشره‌زدایی که دو ماه به طول انجامید، محصول آماده فروش شد تا در اختیار مصرف‌کننده قرار بگیرد.

اجتهادی با اشاره به اینکه این نهاده‌ دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده و کالای یارانه‌ای محسوب می‌شود عنوان کرد: این نهاده‌ها دارای شبکه توزیع خاصی هستند و به همین جهت سازمان اموال تملیکی باید از مجرای قانونی که شرکت پشتیبانی امور تولیدات دام است اقدام به توزیع و فروش نماید.

وی تاکید کرد: به جهت فسادپذیری بالای نهاده دامی، پرونده این کالاها در دستور کار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته و تعیین تکلیف شده است. با توجه به مرتفع شدن مشکلات مربوط به توزیع، از ابتدای آذر ماه مکاتبات با معاونت پشتیبانی امور تولیدات دامی کشور صورت گرفت که منجر به صدور مجوز فروش این محصولات شد.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی درباره تخلیه این نهاده دامی تصریح کرد: با تعاملات صورت گرفته از سوی معاونت پشتیبانی امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با سازمان، بر تخلیه هرچه سریع‌تر این کالا از انبارها تاکید شد و به همین منظور از روز پنجشنبه مورخ ۹ دیماه سالجاری عملیات تخلیه آغاز شده که تاکنون حدود ۵۰۰ تن از این محموله نیز تخلیه شده است.