×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شاخص سبز پوش شد

اخباری مبنی بر ارائه پیش نویس اتحادیه اروپا مبنی بر بازگشت به برجام ، خبر آگهی مربوط به بلوک ایران خودرو در زیرمجموعه ها و گزارش های تیرماه برخی از شرکت ها منجر به سبز پوشی شاخص در آخرین روزمعاملاتی هفته گردید .

 به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی تامین سرمایه تمدن ، با رشد نسبی بازار از شدت خروج پول حقیقی ها از بازار کاسته شد ولی در برخی از شرکتها آثار قطعی برق بر تولید نمایان شده است.

بنابر این گزارش ، شاخص کل بورس امروزچهارشنبه ۵مرداد ماه ۱۴۰۱ با 5319 واحد افزایش به رقم یک میلیون و 443 هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن هم 1171 واحد افزایش یافت و در رقم 389هزار و 473 واحد ایستاد.

در معاملات روز جاری «فولاد مبارکه اصفهان»،  «پتروشیمی نوری»، «صنایع پتروشیمی خلیج فارس»، «ملی صنایع مس ایران» و «پالایش نفت اصفهان » بیشترین تأثیر مثبت در مقابل نمادهای «ومعادن » و «میدکو» بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص بورس گذاشتند.

آنچه در حوزه اقتصاد بین الملل بازار را تحت تاثیر قرارمی دهد سیاست‌های انقباضی و افزایش نرخ‌های بهره در ایالات متحده و کاهش شدید رشد اقتصادی چین است  که منجربه کاهش تقاضا برای کامودیتی و به تبع آن کاهش قیمت آن‌ها می شود. از آنجایی که نزدیک به ۷۰درصد بورس تهران شرکت‌های مبتنی بر شرکت های تولیدکننده کامودیتی مانند پتروشیمی، پالایشی، فلزی و معدنی است، لذا به صورت مستقیم سبب کاهش فروش و سودآوری شرکت‌ها می‌شود.

درحوزه اقتصاد کلان کشور نیز ، طی هفته‌های اخیرشاهد افزایش نرخ بهره در بازار بدهی و همچنین بازار بین بانکی بودیم. افزایش نرخ بهره سبب کاهش جذابیت بازار سرمایه در مقایسه با بازار پول می شود و در عین حال هزینه مالی شرکت‌های تولیدی را افزایش می‌دهد. در نتیجه به طور همزمان، سرمایه‌ها از بازار سرمایه به بازار پول مهاجرت کرده به همین خاطردر صورت تداوم این مساله شاهد افزایش هزینه مالی و کاهش سود شرکت‌ها خواهیم بود .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.