×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: با پیگیری و تدابیر به کار گرفته شده در استان، فروش و تعیین تکلیف اموال تملیکی در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ برابر افزایش داشته است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، علی دهقانی در جلسه با اعضای هیئت عالی نظارت سازمان اموال تملیکی کشور، اظهار کرد: با همکاری و همراهی خوبی که بین مدیران استانی وجود دارد، امسال تحول خوبی را در «تعیین تکلیف اموال مانده در انبار گمرکات، بنادر،سازمان اموال تملیکی و …» شاهد بودیم که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه ماندگاری طولانی مدت این کالا‌ها در انبار‌ها موجب خسارت به صاحبان کالا و بیت‌المال است، ادامه داد: در ۱۰ ماهه امسال، در مزایده‌های متعدد بخش عمده‌ای از اموال معطل مانده در انبار‌های اموال تملیکی استان خوزستان به ارزش ۴۱۹ میلیارد و ۴۹۴ میلیون تومان به فروش رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان با تقدیر از پیگیری دادستان‌های استان و صدور دستورات قضایی لازم در خصوص کالا‌های وارداتی و انجام مراحل مختلف ترخیص با همکاری مدیران بنادر، گمرکات، استاندارد، غذا و دارو و سایر نهاد‌های مرتبط، گفت: با مدیریت صحیح و نظارت دقیق بر همه مراحل ترخیص، نگهداری، تعیین تکلیف و بارگیری، کالا‌های اساسی ساماندهی و به چرخه توزیع وارد شده است، اما بخشی از مشکلات و تاخیرات در فرایند‌ها مربوط به مدیران استانی نیست و با ورود تدابیر لازم در مرکز قابل حل است.

دهقانی تصریح کرد: هرگونه اختلال در این چرخه می‌تواند موجب عدم تعادل در بازار مصرف شود و دستگاه قضایی استان همه تلاش خود را برای ترخیص بموقع این کالا‌ها به کار گرفته و نظارت خواهد داشت.

وی همچنین بر تشکیل کارگروه ویژه تعیین تکلیف کالا‌های متروکه در انبار‌های استان، تاکید کرد و گفت: تدابیر لازم برای تعیین تکلیف ماشین آلات سنگین مانده در گمرک بندر خرمشهر اتخاذ و مقرر شده تا پایان سال انجام شوند.

در ابتدای این نشست، اعضای هیئت عالی نظارت سازمان اموال تملیکی کشور، به ذکر نکات احصاء شده در بازدید‌های انجام شده پرداختند و در خصوص این مشکلات و پیشنهادات مطرح شده، بحث و بررسی شد.

همچنین از زحمات رئیس کل دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های اهواز، بندر امام‌خمینی (ره)، آبادان و خرمشهر و مدیرکل اموال تملیکی استان در مدیریت تعیین تکلیف کالا‌های مانده در انبارها، قدردانی شد.

سید محمد سادات ابراهیمی، معاون هیئت عالی نظارت سازمان اموال تملیکی نیز از اقدامات صورت گرفته در احداث انبار ۱۴ هزار متری اموال تملیکی و همچنین از تعیین تکلیف کالا‌های مانده و رسوبی در انبار سابق سازمان اموال تملیکی استان خوزستان که بزرگترین انبار جنوب غرب کشور بود، تقدیر کرد.

پوریانی نماینده قوه قضاییه و عضو هیئت عالی نظارت سازمان اموال تملیکی کشور نیز هدف از این سفر را اجرای سیاست‌های عالی نظام در نظارت بر حفظ حقوق بیت‌المال برشمرد و بر تسریع در تعیین تکلیف کلیه اموال مانده در انبار‌ها تاکید کرد.

راه‌اندازی سامانه اموال تملیکی در کشور، تشکیل کارگروه ویژه تعیین تکلیف کالا‌های مانده در انبار‌ها و راه‌اندازی شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های این سازمان، از مصوبات این سفر در نشست پایانی بود.

همچنین اعضای هیئت عالی نظارت سازمان اموال تملیکی کشور از جمله نمایندگان قوه قضاییه در این سازمان، در سفر ۲ روزه به استان خوزستان، از انبار‌های اداره کل گمرک و بنادر بندر امام خمینی (ره)، هندیجان، آبادان و خرمشهر و انبار‌های سازمان اموال تملیکی در اهواز به صورت میدانی بازدید و از نزدیک در جریان امور قرار گرفتند.

منبع: میزان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.