×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در سال گذشته اعاده کالای متروکه ۱۰۲۵ درصد رشد داشته است همچنین به عرصه و اعیان انبارهای سازمان از زمان تاسیس سازمان تا سال ۱۴۰۰ عدد ۵۴ هزار مترمربع بود از نیمه دوم ۱۴۰۰ تا کنون، ۷۵ هزار مترمربع اضافه شده است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، عبدالمجید اجتهادی امروز در نشست با دبیران رسانه ها اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ اعاده دادرسی در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی نسبت به کل سال های فعالیت سازمان اموال تملیکی ۴۲ برابر شد.

وی با بیان اینکه همچنین سال گذشته تعیین تکلیف نسبت به ۳۰ سال گذشته از زمان تاسیس فعالیت سازمان اموال تملیکی ۳۱ برابر شده است، افزود: همچنین فروش اموال تملیکی در سال گذشته نسبت به کل سنوات فعالیت سازمان اموال تملیکی ۴۷ برابر شد.

اجتهادی با تاکید بر اینکه کالاهایی در بازه ۳۰ ساله در برخی انبارها باقی مانده بود، گفت: ۴۰۰۰ تن گچ از دهه ۸۰ وارد گمرک شهید رجایی شده بود در این سال‌ها جای ما را برای کالاهای اساسی گرفته بود که تعیین تکلیف شد.

وی با اشاره به انهدام محموله سرم ادامه داد: این سرم‌ها سال ۹۶ وارد شده بود که به دلیل مشکلات بین‌دستگاهی نتوانست ترخیص قطعی شود و زمانی که تاریخ مصرف آن گذشت در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه سازمان اموال تملیکی مدعی درباره این موضوع بود، اظهار کرد: شخصا با دادستان تهران در محلی که محموله دپو شده بود حضور پیدا کردیم تا مشخص شود چرا کالایی که کشور به آن نیاز داشت به دلیل بی تدبیری ها تاریخ مصرف آنها منقضی شد.

اجتهادی بیان کرد: در موضوع سرم ها فقط دستگاه های دولتی را نمی توان مقصر دانست بلکه شرکت واردکننده ای که بدون کسب مجوز های لازم اقدام به واردات کرده دچار قصور شده است.

وی گفت: موضوع سرم ها با پیشنهاد سازمان اموال تملیکی در سازمان بازرسی کل کشور و دادسرای تهران پرونده دارد.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی بیان کرد: در سال گذشته اعاده کالای متروکه ۱۰۲۵ درصد رشد داشته است همچنین به عرصه و اعیان انبارهای سازمان از زمان تاسیس سازمان تا سال ۱۴۰۰ عدد ۵۴ هزار مترمربع بود از نیمه دوم ۱۴۰۰ تا کنون، ۷۵ هزار مترمربع اضافه شده و ۱٫۵ برابر ۳۰ سال گذشته انبار در اختیار ما قرار داد.

وی گفت: قفسه‌بندی اولین قدم در بحث ساماندهی انبارها است و سال ۷۲ تا ۱۴۰۰ میزان ۲۳۰۰ مترمربع قفسه‌بندی داشتیم اما از شروع فعالیت ما در این دولت ۵۵ هزار مترمربع قفسه‌بندی اضافه شد.

اجتهادی اظهار کرد: اقدام مهمی در موضوع ساختار صورت گرفت و ۴۹ پست مدیرکلی در استان و ستاد ایجاد شده است.

وی افزود: ماشین‌آلات راهسازی و خودروهای متروکه و قاچاق سال‌ها در انبارها باقی مانده بود، ۴۰۶۸ دستگاه موتورسیکلت در انبارهای اموال تملیکی است، حدود ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی است که بخشی از آن به فروش رفته همچنین حدود ۳ هزار دستگاه خودروی سواری در انبارها است.

وی اظهار کرد: ۹۶ درصد فروش‌های سازمان اموال تملیکی از طریق مزایده‌های الکترونیکی سراسری انجام می‌شود این میزان در سال ۱۴۰۲ به ۹۸ درصد خواهد رسید و آن ۲ درصد هم مواردی است که امکان برگزار ندارد.

اجتهادی گفت: سامانه حراج بر خط خرده‌فروشی سامانه بومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی است همه مشکلاتی که سامانه‌های ستاد تدارکات دولت در مزایده‌های سراسری داشته است را رد کرده‌ایم و با این سامانه فروش کالاهایی که در بازار ممنوعیت دارد را تا اندازه‌ای رفع کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی درباره آخرین وضعیت ۴۲۶ دستگاه کانتینر لوازم خانگی توقیف شده در گمرک بندرعباس، گفت: این ۴۲۶ کانتینر قرار بود با دستور فروش تعیین تکلیف شود مرجع قضایی دستور ممنوعیت فروش را صادر کرد اما تدبیر این شد که فعلا فروش منتفی شود. قاضی مربوطه در تهران چند روزی دستور قضایی صادر کرده و خطاب به دادستان بندرعباس اعلام کرده است که این موضوع متوقف باشد.

وی اضافه کرد: تعیین تکلیف کالا در ۴ ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷۹ درصد رشد داشته است.

اجتهادی خاطرنشان کرد: موفقیت هایی که از سوی سازمان به دست آمد در سایه تعامل با قوه قضائیه،گمرک و سایر ارگان ها بوده است و بدون تعامل و همکاری این موفقیت ها کسب نمی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.