×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
دیدار اعضای هیات مدیره نصر تهران با مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پیام| پیشنهادات نصر تهران در رونق تجاری منطقه

نمایندگان هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران ضمن دیدار با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام، درباره‌ی مسایل سرمایه‌گذاران حوزه ICT در منطقه و برنامه‌های توسعه‌ای و تبدیل منطقه به قطب اقتصاد دیجیتال کشور رایزنی کردند.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، در این نشست اعضای هیات مدیره نصر تهران ضمن بیان دغدغه‌ها و مشکلات جاری فعالان منطقه، راهکارهایی جهت افزایش بهره‌وری، توسعه سرمایه‌گذاری و ارتقای جایگاه و رونق تجاری منطقه ویژه اقتصادی به اکبر قنبرپور، مدیرعامل جدید منطقه ویژه اقتصادی پیام ارائه دادند.

آیدین عدالت، عضو هیات مدیره سازمان نصر تهران گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام از پتانسیل فوق‌العاده‌ای جهت حمایت و توسعه فعالیت‌ها در زمینه فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی برخوردار است که با یک رویکرد منطقی و کسب و کار محور می‌توان آنها را بالفعل کرد.

او افزود: از جمله مسایل مهمی که نیاز به رسیدگی دارد، ارتقا و اصلاح زیرساخت‌های منطقه از جمله تامین برق جهت فعالیت‌های پر مصرفی چون مراکز داده، پهنای باند داخلی و بین‌المللی، امکانات لجستیک و ترانزیتی و همچنین اصلاح و شفاف‌سازی روال‌های اداری است.

محمد متشرعی عضو دیگر هیات مدیره سازمان نصر تهران نیز پیشنهاداتی در این نشست مطرح کرد و گفت: لازم است نگاه به سرمایه‌گذار در منطقه پیام و فرهنگ کاری کارکنان منطقه در برخورد با سرمایه‌گذاران تغییر یابد. همچنین مدیریت منطقه می‌تواند با کمک سازمان‌های صنفی همچون نصر تهران و تعامل نزدیک با فعالان منطقه نسبت به احصاء مسائل و تجمیع نیازهای سرمایه گذاران جهت ارایه خدمات بهتر اقدام کند. او او ادامه داد: واحد طرح و برنامه با هدف بررسی طرح‌های دریافتی از تشکل سرمایه‌گذاران با رویکرد تجمیع نیاز و بدون استفاده از بودجه‌های دولتی یا منطقه تشکیل شده است که در رابطه با برنامه‌ریزی برای توسعه زنجیره تولید محصولات ICT در منطقه می‌توان اقدام کرد. همچنین ایجاد واحد کنترل کیفی در راستای رصد مداوم اجرای طرح‌ها به توسعه پایدار منطقه کمک خواهد کرد.

در ادامه محمدرضا قلعه نوی، عضو هیات مدیره نصر تهران نیز گفت: ارتقای امکانات رفاهی منطقه، ایجاد دفتر مشاوره حوزه ICT، ایجاد دفاتر کار اشتراکی، ایجاد محل نمایشگاه دایمی محصولات فعالان در منطقه و تخصیص فضایی جهت ارایه آموزش‌های تخصصی و بوت کمپ می‌تواند در جذابیت حضور نیروها در این منطقه موثر باشد.

در بخش دیگری از این نشست، اکبر قنبرپور، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پیام ضمن ابراز خرسندی از برقراری موثر با سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران به‌عنوان متولی شرکت‌های مطرح بخش خصوصی در حوزه اقتصاد دیجیتال بیان کرد: امیدوارم این ارتباط به توسعه منطقه و تحقق تبدیل آن به قطب اقتصاد دیجیتال که از اهداف اصلی وزارتICT است کمک کند.

او افزود: تاکنون حدود ۲۴۴ قرارداد سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پیام منعقد شده است و واحدهایی با تکیه بر توان متخصصان داخلی و بومی توانستند علاوه‌براینکه بخشی از نیاز کشور در حوزه تولیدات ICT را تامین کنند، زمینه صادرات این تولیدات به دیگر کشورها را نیز میسر ساخته‌اند.

قنبرپور تأکید کرد: توجه ویژه به نیازهای فعالان حاضر در منطقه ویژه اقتصادی پیام به‌عنوان سرمایه اصلی منطقه جزء اولویت‌های مدیریت جدید است و تلاش می‌کنیم با استفاده از تمام توان داخلی و همچنین حمایت‌های وزارتخانه و دیگر ارکان دولت در جهت رفع مشکلات و کمک به توسعه کسب و کارها عمل کنیم.

در پایان این نشست توافق شد تا در جهت هم‌افزایی و تبادل نظر و ارائه‌ی طرح‌های آتی، این نشست‌ها به طور مستمر ادامه یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.