×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
برنامه‌‏ریزی برای توسعه بازار هوش مصنوعی در کشور

در نشست مشترک کمیته‌ی راهبری رسته‌ی توسعه‌ی نرم‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با محمد خوانساری، معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، توسعه‌ی زیرساخت‏های هوش مصنوعی در کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، در این نشست محمدرضا معبودیان، رئیس کمیسیون هوش مصنوعی و علم داده با اشاره به چالش‌های موجود در این کمیسیون و نیازهای مختلف این بخش از بازار برای توسعه مانند GPU، دسترسی به Data Set،MLOps و Living Lab گفت: درخواست ما این است که برای شرکت‏‌های فعال در این حوزه، شرایط استفاده از وام وجوه اداره شده فراهم کنید و دولت به این موضوع نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

او ضمن تأکید بر در اولویت قرار گرفتن شرکت‌های هوش مصنوعی در دریافت وام، خواستار تشکیل یک کارگروه مشترک برای برنامه‏‌ریزی فعالیت‏‌های ملی در این حوزه شد.

در پاسخ به موضوعات طرح شده، خوانساری، معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ضمن اعلام اینکه مدیریت وام وجوه اداره شده به معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتقل شده، بیان کرد این سازمان می‏‌تواند با حمایت از تدوین طرح‌‏های PPP برای تهیه Data Set به شرکت‌‏های متقاضی عضو سازمان کمک کند.

در نهایت مقرر شد کارگروه مشترکی به منظور بررسی و تدوین راهکارهای اجرایی برای موضوعات ارائه شده تشکیل و موضوع استفاده از وام وجوه اداره شده برای شرکت‏‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی با معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز پیگیری شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.