×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ایجاد پلتفرم اشتراکی داده در هوشمندسازی کشاورزی در نصر؛ توسط بخش خصوصی

۱۱ خرداد جلسه کارگروه تحول دیجیتال کشاورزی در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با حضور فعالان اصلی حوزه کشاورزی هوشمند تشکیل شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، در این جلسه ضمن بررسی سوابق عملکرد دولت و بخش خصوصی در سنوات گذشته، پیشنهادات گوناگونی برای تعیین نقشه راه کشاورزی هوشمند با محوریت استقلال و خوداتکایی بخش خصوصی ارائه شد.

به اشتراک گذاری داده های اعضا و ایجاد پلتفرم زیرساخت داده‌ای مشترک برای ذینفعان (کشاورزان و شرکت‌های فناور و …) ایجاد فضای اشتراکی ابری، عملکرد خوشه‌ای اعضا، تشکیل اعتلاف‌های درون صنفی، شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی به صورت سازمانی، تعامل با تشکل‌ها و اتحادیه‌های کشاورزی و تشکیل گروه‌های کاری تخصصی از اهم موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

همچنین با تاکید سعید امامی، رئیس کمیسیون نرم‌افزارهای پیشرفته‌ی سازمانی، ترمیم اعضا و پوشش کامل طیف خدمات و محصولات در دستور کار این کارگروه قرار گرفت.

در این نشست، حمید بهنگار، رییس کارگروه تحول دیجیتال کشاورزی نیز با تاکید بر استفاده از توانمندی‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: تمام ظرفیت‌های لازم برای تحقق کشاورزی در ایران با تکیه‌ی بخش خصوصی بر توان خود وجود دارد. در راستای تحقق این هدف، با دولت، معاونت علمی وزارت جهاد و سایر ارکان دولتی همکاری صد درصد انجام می‌دهیم، اما منتظر آنها نخواهیم ماند.

مقرر شد جلسات بعدی این کارگروه بهصورت منظم و هر دو هفته یکبار برگزار شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.