×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
افزایش تعرفه به کیفیت و ورود تکنولوژی‌های جدید کمک می‌کند| متاورس یک دنیای جدید است

اولین همایش ملی «متاورس؛ دنیایی دیگر» توسط کمیسیون ظرفیت سازی و نوآوری اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران با حضور رئیس هیأت مدیره‌ی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، رییس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، نایب رییس هیات مدیره اتحادیه، دبیر و عضو هیات مدیره اتحادیه، رییس مرکز شتابدهی صادرات اتاق ایران، عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و تنی چند از مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس و فعالان بخش خصوصی در روز شنبه، ۳۰ بهمن ماه سال جاری، در محل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.​
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در این نشست، حسین اسلامی، رئیس هیأت مدیره‌ی این سازمان با اشاره به عملکرد تقویت‌شده‌ی ایرانیان در فضای مجازی گفت: متاورس فضایی بدون محدودیت و محرومیت است و قطعا با استقبال ما مواجه خواهد شد، هر چقدر به این فضا نزدیکتر شویم، تنظیم گریمان نیز قوی تر خواهد شد.

او ادامه داد: در بحث فناوری تاکنون هیچ دولتی جرات به تغییر تعرفه ها همان طور که در دیگر حوزه ها مانند خودرو اعمال شده، نکرده است، در صورتی که این افزایش می تواند به افزایش کیفیت و ورود تکنولوژی ها کمک کند و اگر به این مسائل توجه جدی شود، خروجی ها پایدارتر خواهد بود.

علی اصغر انصاری، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر شورای راهبردی توسعه شبکه ملی اطلاعات نیز با بیان اینکه متاورس خود یک زیر ساخت است بیان کرد: متاورس یک دنیای جدید، یک اپلیکیشن بر روی سرویس یا یک بازی جدید نیست، بلکه نسل بعدی یا نسخه بعدی اینترنت است که تجربه را برای دیوایس های مختلف time پشتیبانی می کند.

انصاری ادامه داد: متاورس از دید شرکت های مخابراتی، جبران کننده سرمایه گذاری مخابرات جهت توسعه G5 است و این شرکت ها از واقعیت افزوده و دنیای دیجیتال می توانند به عنوان ابزارهای کلیدی برای بازگشت سرمایه صرف شده روی شبکه های فوق سریع G5 استفاده کنند.

او افزود: اگر متاورس بخواهد واقعا تحقق پیدا کند، سرمایه گذاری های قابل توجهی در زیرساخت های مخابراتی لازم دارد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: درحال حاضر پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات مطالعات اولیه ای روی چالش‌ها و فرصت‌های متاورس و الزامات آن در حوزه های فنی و رگولاتوری آغاز کرده است.

متاورس افراد جدید می‌طلبد

سادینا آبایی، نایب رییس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در این مراسم توضیح داد: آواتارها مسیر ما را در حوزه متاورسی بسیار خوب رقم می زنند و این فضا که بر پایه بلاک چین و تفکرات بلاک چین نهادینه شده حاکمیت گریز است و اگر دولت ها وارد نشوند می‌ توانند موانعی برای حضور افراد در فضای متاورسی باشند.

آبایی اشاره کرد: از آنجایی که کشوری با مقررات متفاوتی هستیم، باید سیاست های حضور در متاورس را تعیین کنیم؛ زیرا کنترل این فضا از دست دولت خارج است و حاکمیت خاص خود را دارد.

نایب رییس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران تاکید کرد: تکنولوژی های جدید مانند متاورس، افراد جدید را می طلبد و فهم آن باید برای همه فراهم بشود تا همه با این فضای جدید ارتباط بگیرند.

در ادامه مراسم داوود ادیب، رییس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران گفت: اگر از هم اکنون زیرساخت‌های ورود به انقلاب صنعتی پنجم و همچنین انقلاب های بعدی را فراهم نکنیم و آماده پذیرش متاورس نشویم، راه دشواری را در همگام شدن با عناصر جهان نوظهور، کسب و کارهای جدید، بهداشت و توسعه پایدار در آینده نزدیک خواهیم داشت.

ادیب ادامه داد: متاورس همچون تکنولوژی های قدیمی که امروز فراگیر شده اند، به سرعت در حال توسعه و تکامل است و به زودی شاهد خواهیم بود که این پدیده نوظهور به عنوان زیربنای تعاملات بین انسان ها و ماشین‌ها و به عنوان یکی از زیرسیستم های انقلاب صنعتی پنجم، ساختار تعاملات بشری را تغییر دهد و تعریف جدیدی از جهان فرازمینی را به وجود بیاورد. در این راستا همه کشورهای توسعه یافته در تلاش خواهند بود تا به عنوان رهبران این حوزه چارچوبی را برای تعیین الگوریتم ها و قوانین مربوط به متاورس تعریف و این قوانین را برای استفاده جمعی در جهانی دیگر، نهادینه کنند.

فریبرز نژاد دادگر، دبیر و عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران گفت: این رویداد را به عنوان تشکل صنفی برگزار کردیم زیرا به عنوان تشکل وظیفه داریم که پیش‌بینی و پیش‌گیری‌های لازم را در رابطه با ورود هر تکنولوژی جدید در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته باشیم.

نژاد دادگر افزود: اگر به سالهای گذشته برگردیم، مشکلاتی در زمینه اینترنت و فضای مجازی داشته‌ایم و اگر اعمال نظر تشکل ها نبود ممکن بود این مشکلات به صورت حادتری اتفاق افتند.

دبیر و عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران تاکید کرد: اگر بحث متاورس را انتخاب کرده‌ایم به این دلیل است که هم افزایی و هم اندیشی با شرکت ها و فعالان موثر در این تکنولوژی داشته باشیم و در همین جهت جمع بندی آن را به گوش حاکمیت و دولت ها برسانیم.

او ادامه داد: در تلاش هستیم تا چگونگی برخورد با این جهان نوظهور را مشخص کرده و در جهت توسعه هر چه بیشتر آن گام برداریم.

نقش متاورس در حمایت از تکنولوژی

مهدی اقتصادی، رییس مرکز شتابدهی صادرات اتاق ایران نیز توضیح داد: متاورس در دوران کرونا برای ما قابل لمس تر بود و حتی می توان گفت که بزرگترین نقش حمایت از تکنولوژی و فضای مجازی را بر عهده داشت.

اقتصادی ادامه داد: از نظر بنده متاورس از آنجایی که عالمی جدید در حوزه تکنولوژی است، دانش افراد فعال در آن ناقص است و مهم ترین نکته ای که در ابتدا باید به آن توجه کرد انتخاب مدیران با علم به این موضوع است.

رییس مرکز شتابدهی صادرات اتاق ایران افزود: متاورس حتی می تواند در بحث فرهنگ، سیاست، آموزش و… پررنگ باشد، اما تا زمانی که مدیران اندیشمند نداشته باشیم این اتفاق بزرگ در کشور نخواهد افتاد در همین حال باید مدیرانی حتی از بخش خصوصی انتخاب شوند تا روند این فرایند سرعت گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.