×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
استقلال و پرسپولیس باید متن قراردادهای خود را افشا کنند

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، حسین قربانزاده در پاسخ به سئوال ایسنا با بیان اینکه برخی از هواداران دو تیم سرخابی نسبت به قراردادهای منعقده با بازیکنان و مربیان دغدغه دارند که بسیار مهم است، اظهار کرد: از زمان بورسی شدن، این دو باشگاه حتما باید رویدادهای عمده مالی خود را در سایت کدال بورس افشا و متن کامل همه قراردادها را علاوه بر تنظیم گران تخصصی مانند سازمان لیگ و … به شرکت فرابورس و سازمان خصوصی سازی ارائه کنند.

وی ادامه داد: دقت کنیم که منابع حاصل از افزایش سرمایه دو باشگاه به صورت کوتاه مدت سرمایه گذاری شده و هیات مدیره باشگاه اختیار دارد از محل سود ماهانه این سرمایه گذاری هزینه کنند اما نمیتوانند از اصل منابع و تسهیلاتی که به پشتوانه این منابع اخذ می کنند در امور جاری استفاده کنند. درواقع حداقل ۶۵ درصد از سرمایه گذاری، تا سقف ۲۵ درصد از بازپرداخت بدهی های معوق و تا سقف ۱۰ درصد برای بازارگردانی سهام هزینه کنند. بنابراین برای پرداخت دستمزد بازیکنان و مربیان نمی توانند از اصل این منابع استفاده و باید از منابع دیگر باشگاه اعم از کارگزاری و اسپانسری و … استفاده کنند.

آخرین وضعیت بازگشایی نماد سرخابی‌ها

رئیس سازمان خصوصی سازی در ادامه درمورد بازگشایی نماد دو باشگاه نیز توضیح داد:  درخصوص بازگشایی نماد باشگاه استقلال همه کارها انجام شده و صرفا متوقف بر اعلام نظر حسابرس درباره صورت های مالی شش ماهه اصلاحی است که امیدوارم این هفته بازگشایی صورت پذیرد. پرسپولیس کمی عقب تر از این مراحل است و برای مستندسازی تلاش می کنند.

قربانزاده ادامه داد:  اخبار منتشره مبنی بر انتخاب یا انتصاب دو عضو هیات مدیره، از آنجائی که هنوز تشریفات مجمع انجام نشده رسمیت ندارد. تا قبل از بورسی شدن چون شرکت صددرصد دولتی بود انتخاب هیات مدیره به پیشنهاد وزارت ورزش و تایید دو عضو دیگر مجمع یعنی وزیر اقتصاد و دادگستری صورت میگرفت اما بعد از بورسی شدن، از آنجایی که این دو باشگاه سهامدار غیردولت دارند باید تشریفات برگزاری مجمع بورسی رعایت و اطلاعیه ۱۰ روز پیش از برگزاری مجمع منتشر شود و در دستور کار انتخاب اعضای هیات مدیره قرار گیرد که این اتفاق هنوز رخ نداده است.

ماجرای بورسی شدن سرخابی ها

بر اساس این گزارش، در زمستان سال گذشته سرانجام طلسم ورود سرخابی‌ها به تالار شیشه‌ای شکسته و فرایند پذیره نویسی سهام دو باشگاه انجام شد. بر این اساس پذیره‌نویسی تعداد یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون و ۹۹ هزار و ۶۵۶  سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران (سهامی عام) در نماد معاملاتی (استقلالح ۱) و تعداد یک میلیارد و ۳۴ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۶۷ سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس (سهامی عام) در نماد معاملاتی (پرسپولیسح ۱) ناشی از سلب حق‌تقدم به روش ثبت سفارش در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس ایران، از ۱۵ اسفندماه آغاز شد و در ۲۸ به پایان رسید.

طبق آمار در پذیره نویسی پرسپولیس ۳۲۰ هزار نفر مشارکت کردند. ۲۶۱ میلیارد تومان از سهام این باشگاه توسط حقوقی ها و بیش از ۸۸ میلیارد تومان نیز توسط حقیقی ها خریداری شد. همچنین ۲۸۶ هزار نفر در پذیره نویسی استقلال شرکت کردند که ۲۸۰ میلیارد تومان از سهام این باشگاه توسط حقوقی ها و ۷۹ میلیارد تومان توسط حقیقی‌ها خریداری شد. به عبارت دیگر این فرایند باعث شد ۳۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عاید باشگاه پرسپولیس و ۳۵۹ میلیارد تومان نیز عاید باشگاه استقلال شود.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.