×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
آخرین یارانه بنزینی دولت دوازدهم

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، از آبان ماه ۱۳۹۸ همزمان با افزایش قیمت بنزین، مقرر شد تا مابه التفاوت قیمت جدید و قدیم به مردم به صورت نقدی پرداخت شود، زین رو پیش بینی شد که حدود ۶۰ میلیون نفر که حدود ۱۹ میلیون خانوار  بودند از بین جمعیت ۷۸ میلیون نفری یارانه بگیران انتخاب شوند و پرداخت ماهانه یارانه حذف شده از بنزین برای آنها صورت گیرد.
از آن زمان تا کنون ۲۰ مرحله یارانه معیشتی پرداخت شده و دولت دوازدهم که آغازگر این یارانه نقدی جدید بود در روزهای ‌پایانی فعالیت خود، بیست و یکمین مرحله را روز دهم مرداد یعنی در آستانه واگذاری دولت پرداخت می‌کند.
مبلغ یارانه معیشتی برای خانوارها به تناسب تعداد اعضا متفاوت است؛ به طوری که برای خانوار یک نفره ۵۵ هزار، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بالاتر ۲۰۵ هزار تومان در هر ماه پرداخت می‌شود.
طبق آخرین گزارش سازمان هدفمندی یارانه‌ها، در حال حاضر  خانوارهای مشمول دریافت یارانه معیشتی بیش از ۱۹ میلیون و ۷۶۸ هزار نفر است که برای این مجموعه در سال بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان پرداخت انجام می‌شود.
در دولت یازدهم و دوازدهم اقدام جدی برای هدفمند شدن پرداخت یارانه نقدی صورت نگرفت و نه تنها وضعیت یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی سامان نیافت، بلکه یارانه نقدی دیگری تحت عنوان یارانه معیشتی اضافه شد تا دولت در سال مجموعه ای بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان بابت یارانه های نقدی هزینه داشته باشد.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.