×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
۱۶۰ فرانسوی همچنان در کنار تروریست‌ها در سوریه هستند

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العین، لوران نونیز، هماهنگ کننده سازمان اطلاعات فرانسه در مصاحبه با لوفیگارو گفت: اگر داعش متحمل شکست‌های سنگینی به دلیل اقدامات ائتلاف و دستگاه‌های اطلاعاتی شد، اما این گروه به صورت محرمانه در حال بازپروری نیروهای خود است، داعش امکانات تبلیغاتی و عملیاتی دارد و ما از نزدیک آن را برای جلوگیری از حملات برنامه‌ریزی شده‌اش زیر نظر داریم.
وی ادامه داد: همچنان ۱۶۰ فرانسوی هستند که بیشترشان در شمال غرب سوریه زندگی می‌کنند و وابسته به گروه‌های تروریستی داعش، یا هیات تحریر الشام، گردان دیابی و گروه حراس الدین هستند.
این مقام فرانسوی خاطرنشان کرد: در مناطق ساحل، سوریه، عراق و مناطق دیگر، دستگاه‌های اطلاعاتی تمایلاتی برای ساخت سلاح‌های شیمیایی و استفاده از پهپادهای بمب گذاری شده را ملاحظه کرده‌اند و نگرانی ما از این است که این تجربه‌ها و آزمایشات، ایده‌هایی را به تروریست‌ها در عالم واقع بدهد. اما توانایی صادرات چنین سلاح‌هایی محدود است.
نونیز در پاسخ به سوالی در مورد امکان بازگشت زنان و کودکان تروریست‌ها در اردوگاه‌ها به فرانسه گفت: تغییری در عقیده وجود ندارد، آن افرادی که داوطلبانه فرانسه را برای جنگیدن ترک کردند، باید در آنجا که اقداماتشان را مرتکب شدند، محاکمه شوند. ۳۵ یتیم یا فرد کم سن و سال که تنها بودند، از اردوگاه‌های روژ آوا (مناطق تحت کنترل اداره خودمختار کردها) تا به الان برگردانده شده‌اند. حدود ۶۰ تن نیز از سوی کردها در سوریه به دلیل اقداماتی که مرتکب شده بودند، در بازداشت هستند.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.