×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کارشناس عراقی: فشار‌های آمریکا مانع خودکفایی صنعت گاز کشور شده است

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «صباح الطائی» کارشناس مسائل سیاسی عراق، اعلام کرد که آمریکا علاقه‌ای ندارد که عراق در زمینه سوخت گازی به خودکفایی برسد و از این مسئله به عنوان اهرم فشار برای اجرای سیاست‌های خود استفاده می‌کند.
او گفت: عراق طی ۱۷ سال هنوز نتوانسته از گاز موجود در میدان‌های خود بهره برداری کند و نتوانسته صنعت گاز را توسعه دهد و از آن به عنوان سوخت نیروگاه‌های خود استفاده کند، زیرا چراغ سبز واشنگتن را دریافت نکرده است.
به گفته این کارشناس، اگر عراق از میدان‌های گازی خود بهره برداری کند معادلات بازار انرژی در منطقه را تغییر می‌دهد و به عنوان رقیبی با قدرت وارد عرصه صادرات گاز می‌شد، اما آمریکا بغداد را تحت فشار قرار داده تا در این حوزه ضعیف بماند و دولت‌های متوالی را از رفتن به سمت پروژه‌های گازی منع کرده است.
صباح الطائی افزود: آمریکا عراق را به وسیله گاز در محاصره قرار داده است و هر از گاهی با تمدید معافیت از تحریم برای واردات گاز از ایران، کشور را در مسئله برق به خود وابسته می‌کند.
کارشناس مسائل سیاسی عراق اعلام کرد که آمریکا برای معامله با بغداد برای حفظ ارتباط و همکاری با شرکت جنرال الکتریک و اعطای قرارداد‌های بیشتری برای سرمایه گذاری در حوزه انرژی برنامه ریزی کرده است.
این در حالی است که خطوط انتقال گاز عراق در استان‌های مختلف هر از گاهی هدف قرار گرفته و دچار حریق با علل نامشخص می‌شود.
منابع نفتی عراق نیز طی سال‌هایی که تروریست‌های داعش برمیدان‌های نفتی موصل و کرکوک مسلط بودند، سرقت می‌شد که درآمدی میلیارد دلاری برای آن‌ها داشته است.
انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.