×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
پیگیر منافع اعضای صنف هستیم| روند بومی‌سازی شبکه ملی اطلاعات توسط بخش خصوص

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، حسین اسلامی، رئیس هیات مدیره این سازمان گفت: یکی از موضوعاتی که در ماه گذشته در نصر تهران دنبال شد، حل مشکل سقف و سابقه واردات دو مجموعه، اپراتورها و بانک‌های خصوصی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت بود. این شاهد مثالی است که سازمان نصر تهران تلاش می‌کند فارغ از ارتباطاتی که با وزارت ارتباطات همواره داشته با سایر دستگاه‌ها هم وارد تعامل شده و پیگیر منافع اعضای صنف باشد.

او همچنین با اشاره با تشکیل کارگروه اقتصاد دیجیتال افزود: رییس این کارگروه وزیر ارتباطات و دبیر آن وزیر اقتصاد و عضو آن بانک مرکزی است و تاکید کرد که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران آمادگی هرگونه همکاری با این کارگروه را دارد.

موضوع دیگری که اسلامی در نشست خبری صبح امروز به آن اشاره کرد، نامه‌نگاری‌های متعدد در ماه اخیر بوده است. او تاکید کرد در راستای اهداف اعضای صنف، به صورت مداوم مسائل، دغدغه‌ها و مشکلات و … توسط دبیرخانه پیگیری می‌شود.

او ادامه داد: فکر می‌کنم با تشکیل ۲۰ کمیسیون تخصصی، اثبات کردیم که آغوش هیات مدیره ششم برای شنیدن نظرات، انتقادات و پیشنهادات باز است.

به دنبال ایجاد تمهیدات ورزشی برای زنان صنف هستیم

علیرضا کشاورز جمشیدیان، دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران نیز با اشاره به شانزدهمین دوره‌ی مسابقات فوتسال جام انفورماتیک گفت: ۱۵ دوره مسابقات فوتسال جام انفورماتیک برگزار شده بود که شیوع کرونا در روند آن وقفه‌ای ایجاد کرد. بعد از این وقفه، دوباره فراخوانی دادیم که منجر به حضور ۳۶ تیم شد و مسابقات میان آن‌ها از ۲۶ آذر ماه شروع شد. اگر دچار اختلالی در برنامه‌ریزی‌ها نشویم، هفتم بهمن ماه می‌توانیم مسابقات فینال را برگزار کنیم.

در این باره، اسلامی نیز تاکید کرد که اصرار داریم در حوزه فاوا، تمهیدات لازم برای همکاران خانم را بیاندیشیم تا آن‌ها هم بتوانند مانند آقایان فرصت ورزش کردن داشته باشند.

مکاتبات نصر تهران با تامین اجتماعی ادامه دارد

در ادامه این نشست، کشاورز گفت: در مدت اخیر نامه‌ای توسط نصر تهران تدوین و توسط نصر کشور در رابطه با عدم مشمولیت قراردادهای خرید لایسنس از حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی زده شد. پیش‌تر، برخی از شعب سازمان تامین اجتماعی، قراردادهایی را که موضوع آن‏ها به صورت مشخص فروش تجهیزات سخت‏‌افزاری یا نرم‏‌افزاری یا لایسنس است، مشمول حق بیمه کرده بود، در حالی که این نوع قراردادها مشمول حق بیمه نیست. حتی در مواردی شاهد برخورد سلیقه‌ای بودیم، که در این زمینه پیگیری‌های لازم انجام شده است.

کشاورز همچنین به تعرفه پایه خدمات انفورماتیک به عنوان موضوع مورد بررسی دیگر در ماه گذشته اشاره کرد و در این باره توضیح داد: به همت نصر تهران و حمایت نصر کشور، توانستیم برای نرخ پایه خدمات انفورماتیک برای سال ۱۴۰۰ به جمع‌بندی برسیم. همچنین بنا داریم تعرفه‌های پایه را به همه بخش‌ها ابلاغ کنیم.

در مسیر توسعه صادرات به سوریه قرار گرفتیم

نکته دیگری که کشاورز در نشست خبری صبح امروز مطرح کرد، برگزاری جلسه با سازمان فناوری اطلاعات بود. او در توضیح این اتفاق گفت: موضوع جلسه صادرات به کشور سوریه بود که توسط رسته سخت‌افزار پیگیری می‌شود. در اینباره نشست خوبی برگزار شد و راهکارهای افزایش تجارت و صادرات به کشور سوریه بررسی شد و نتایج خوبی برای شرکت‌های فعال در حوزه صادرات برای صنف رقم خورد.

او همچنین در پایان سخنان خود گفت: برای نخستین بار جلسه‌ای با هیات عالی نظارت برگزار شد که موضوع آن ارتباط بین صنف فناوران و سازمان نصر تهران بود که این اتفاق، اتفاق بسیار مبارکی است.

دولت باید از دخالت مستقیم در سرمایه‌گذاری بپرهیزد

آیدین عدالت عضو هیات مدیره و رئیس رسته سخت افزار و ارتباطات هم که در این جلسه حضور داشت، با اشاره به مدل اقتصادی و بومی‌سازی شبکه ملی اطلاعات توسط بخش خصوصی گفت: در ماه گذشته تعامل موثری با وزارت ارتباطات داشتیم. وزیر ارتباطات، تاکید بر کسب سهم ۱۰ درصدی آی‌سی‌تی از تولید ناخالص داخلی کل کشور دارد. همچنین وزیر ارتباطات جدید تمایل به فراهم کردن دسترسی به اینترنت برای مصارف خانگی با سرعت ۲۰ مگا بایت و فراهم کردن دسترسی با سرعت بین ۵۰ تا ۱۰۰ مگابایت برای مصارف تجاری دارد که کلیات این برنامه‌ها در معاونت‌های مربوطه تایید شده و در مرحله تدوین جزییات قرار داریم.

او افزود: با سه معاونت سازمان فناوری اطلاعات، معاونت سازمان تنظیم مقررات رادیویی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی جلساتی برگزار کردیم. یک موضوع اصلی مورد پیگیری قرار گرفت و آن این بود که تکمیل شبکه ملی اطلاعات و داخلی سازی زیرساخت‌ها، تجهیزات، خدمات پشتیبانی و… حتما با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی رقم بخورد.

عدالت تاکید کرد: فراموش نکنیم که دولت به شکل مستقیم هرگز نباید به سرمایه‌گذاری و جزییات پروژه‌های آی‌سی‌تی ورود کند. تلاش نصر تهران بر این است که در این پروژه سه الی چهار ساله، از ورود مستقیم دولت جلوگیری کند و در این راستا افراد متعددی از بخش خصوصی و بدنه دولت در جلسات گرد هم می‌آیند تا به یک ساز و کار استاندارد و مدل اقتصادی پایدار برسیم.

موضوع دومی که عدالت به آن اشاره کرد، پیگیری کمیته بومی‌سازی شبکه ملی اطلاعات بود. او در این باره توضیح داد: نمایندگان مختلفی از وزارت صمت، بانک مرکزی و بخش‌های مختلف وزارت ارتباطات و … در این آن حضور دارند. تمرکز بر این است که چه چیزی را بومی کنیم و چه چیزی را نه و هزینه و فایده‌ها در این راستا مورد بررسی قرار می‌گیرد. به عقیده او حمایت‌های دولت باید از بخش هایی صورت بگیرد که هم توجیه اقتصادی برای بخش خصوصی داشته و هم قابل تحقق باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.