×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ون دایهاتسو از زیربرندهای تویوتا مخصوص دشت و دمن

به گزارش کیوسک خبر، دایهاتسو با چند خودروی منتخب در «سالن خودروی توکیو» Tokyo Auto Salon حضور خواهد یافت. این رویداد نمایشگاهی به حضور خودروهای اسپورت با عملکرد [قدرت، سرعت و شتاب] بالا، خودروهای فوق لاکچری معروف است. حالا این سؤال پیش می آید که در چنین رویدادی که صحبت از بالاترین ها از قیمت گرفته تا سرعت و شتاب، چرا باید خودرویی در سگمنت «کای» Kei حضور پیدا کند؟

همان طور که می دانید در بازار خودروی ژاپن سگمنتی وجود دارد که مخصوص خودروهای کوچک، ارزان، کم امکانات و معمولی است و در اصطلاح خودشان به آن کای می گویند.

این که دایهاتسو تصمیم گرفته است که در نمایشگاه خودروهای لاکچری و اسپورت شرکت کند، شاید ویژگی های خاص این ون جمع و جور است طوری که تجهیزات کمپینگ آن تاشو و روی سقف این خودرو است. دایهاتسو یک کمپین تبلیغاتی هم برای این خودروی مخصوص کمپ به راه انداخته که بخشی از آن هش تگ #Vanlife! است.

دایهاتسو موسوم به Atrai Deck Camper برای خیابان ها و کوچک های باریک در ژاپن مناسب است. این خودرو تنها ون یا وانت سگمنت کای در ژاپن است که ۴ در دارد و در بخش عقب این خودرو امکان جای بار شبیه وانت وجود دارد. درهای عقب آن هم می تواند از نوع کشویی باشد و در صندوق عقب آن تا ۱۸۰ درجه باز می شود.

به طور نرمال مردمی که کسب و کار خیابانی دارند با نصب یک یخچال یا جعبه ابزار از این ون به عنوان محل پیشه خیابانی خود استفاده می کنند اما دایهاتسو یک کاربرد دیگر را هم برای این خودرو تصور کرده و آن رفتن به دشت و دمن و کاربردهای کمپینگ است. چادر مسافرتی این ون روی سقف این خودرو قابل نصب است. چراغ های ال ایی دی آن نیز برای بودن در دشت و دمن تعبیه شده اند.

دایهاتسو علاوه بر ون نامبرده، ۴ خودروی دیگر را نیز راهی این رویداد نمایشگاهی خواهد کرد که یکی از آنها ورژن لاکچری ون آترای است که رقیب سیلورادوی جدید است. خودروی دیگر دایهاتسو در این نمایشگاه «های جت» HiJet وانت در سگمنت کای است و دو خودروی دیگر نسخه جدید خودروهای راکی Rocky با بدنه یکپارچه جمع و جور هستند.

منبع: autoblog.com