×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
هیئتی از سودان ماه ژانویه به واشنگتن سفر می‌کند

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام آمریکایی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز گفت، یک هیئت سودانی متشکل از مقامات سیاسی، نظامی و دیپلمات‌های این کشور در ماه ژانویه به واشنگتن سفر می‌کنند.
این سفر بعد از خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از قدرت در بیستم ژانویه و تحویل آن به جو بایدن، رئیس جمهور منتخب صورت می‌گیرد.
این هیئت با مقامات شورای امنیت ملی آمریکا، مقامات دفاع، خارجه و برخی از رؤسا و اعضای کنگره این کشور دیدار خواهند کرد.
این سفر پس از موافقت کنگره آمریکا با تصویب لایحه قانون مصونیت حاکمیتی سودان صورت می‌گیرد؛ تصویب این قانون باعث همکاری‌های سیاسی و نظامی دو کشور خواهد شد.
کنگره آمریکا دیروز سه شنبه لایحه مربوط به قانونی که به سودان مصونیت حاکمیتی اعطا می‌کند را مورد تصویب قرار داد. بنا به مصوبه جدید کنگره آمریکا، حاکمیت سودان در برابر شکایات مدنی و پیگرد‌های قضایی خارجی مصون است و نمی‌تواند در دادگاه‌های خارج از این کشور تحت محاکمه قرار گیرد.
دولت‌های عربی امارات، بحرین و به تازگی سودان و مغرب در خیانتی آشکار به ملت فلسطین ماه گذشته میلادی روابط پیش از این پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردند. خیانتی که با واسطه گری رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید منعقد شد. شیوخ خلیج فارس با نادیده گرفتن آرمان فلسطین روابط پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را آشکار کرده اند و دیگر عرب‌های خلیج فارس نیز در صف پیوستن به خائنان قدس شریف هستند.
این در حالی است که طرح صلح عربی کشور‌های عربی هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را منوط به بازگرداندن سرزمین‌های فلسطین بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و پذیرش یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس شرقی از سوی رژیم صهیونیستی می‌داند.
انتهای پیام/

 

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.