×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
هشدار بایدن به اثرات مخرب امتناع ترامپ از تصویب بودجه کرونایی آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب و نامزد دموکرات‌های آمریکا، امروز (شنبه) در اظهاراتی به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی و رقیب جمهوری‌خواهش، هشدار داد درصورت عدم تصویب لایجه بودجه کمک در ایام کرونایی اثراتی مخرب در انتظار کشورشان خواهد بود.
به نوشته وبگاه خبری هیل، بایدن در این باره گفته است: «این لایحه موازینی برای مشاغل کوچک و مزایایی برای بیکاری گسترده و فراگیر در آمریکا درنظر گرفته است. ازجمله مزایای آن کمک به خانواده‌ها است، زیرا احتمال می‌رود که در تعطیلات بحران اقتصادی فراگیر متوجه آن‌ها باشد.»
به گفته این مقام آمریکایی: «چناچه این لایحه تصویب نشود اثراتی ویرانگر و مخرب به بار خواهد آمد. این لایحه‌ای اساسی است و باید قانون شود. این تنها اولین قدم و پیش‌زمینه‌ای برای اقدامات آتی است. در ادامه باید راهکار‌هایی برای تأمین بودجه و واکسن کرونا و افزایش ظرفیت آزمایش‌ها انجام شود.»
اعضای هر دو حزب حاکم از ترامپ می‌خواهند که بسته کمک ۲.۳ تریلیون دلاری را امضا کند. این بسته شامل ۹۰۰ میلیارد دلار با هدف کرونا و ۱.۴ تریلیون دلار تأمین بودجه دولت تا ماه اکتبر (مهرماه) سال آینده است.
هردو حزب از این بسته حمایت کرده‌اند، اما ترامپ چند روز پیش آن را «ناکافی و مملو از هزینه‌های گزاف و بی‌فایده دانسته است.»
تاکنون ۸۰ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۶۰۳ نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. آمریکا با ۱۹ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۲۱۰ نفر مبتلا، در صدر جدول بیشترین کشور‌های آلوده قرار دارد.
انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.