×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نماینده عراقی: اقدام ترامپ در بخشش قاتلان عراقی ها، رسوایی بزرگ است

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک عضو پارلمان عراق در گفتگو با شبکه خبری آر تی، اعلام کرد اقدام ترامپ در صدور عفو برای افرادی که به کشتار عراقی‌ها متهم هستند، یک رسوایی بزرگ محسوب می‌شود.
نعیم العبودی عضو پارلمان عراق به شبکه خبری آر تی گفت: آنچه ترامپ بدان دست زده است، سیاست واقعی آمریکا به حساب می‌آید. این عفو، رسوایی بزرگی برای واشنگتن است و ما وزارت خارجه عراق را بخاطر این کار مورد خطاب قرار می‌دهیم.
او در ادامه افزود: این عفو نشان می‌دهد آمریکا به قانون احترام نمی‌گذارد. اهمیت دارد تا دولت عراق موضعی مشخص در خصوص این اقداماتی که ترامپ انجام می‌دهد، اتخاذ کند.
پیشتر یک کارشناس قانون عراق به شبکه آر تی گفته بود: نیرو‌های شرکت بلک واتر در دادگاه‌های آمریکا محاکمه نخواهند شد؛ چرا که آن‌ها عراقی‌ها را به قتل رساندند؛ بلکه آن‌ها از این جهت که قواعد درگیری را زیر پا گذاشتند و به استاندارد‌هایی که در قانون آمریکا آمده، پایبند نبودند، مورد محاکمه قرار خواهند گرفت.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشتر با صدور فرمانی، ۴ عضو سابق گروه بلک واتر را که دیت به کشتار ۱۴ غیر نظامی در سال ۲۰۰۷ در بغداد زده بودند را عفو کرد.
در ۱۶ سپتامبر سال ۲۰۰۷، کارکنان شرکت بلک واتر، اقدام به تیراندازی به سوی غیر نظامیان عراقی کردند که سبب کشته شدن ۱۷ تن و زخمی شدن ۲۰ نفر دیگر رد میدان النسور بغداد شد.
انتهای پیام/

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.