×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مقایسه تویوتا یاریس با هیوندای سوناتا

به گزارش کیوسک خبر، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، تویوتا یاریس با هیوندای سوناتا است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی تویوتا یاریس:
تویوتا یاریس، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۹ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۲۹۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۸۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۲۰ نیوتن متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ دنده خودکار استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۱.۵ ثانیه است.

مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۲ لیتر است. از جمله امکانات این خودرو می‌توان به سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، سیستم تهویه مطبوع (کولر)، آنتن مخفی در شیشه عقب، برف پاک‌کن‌های تناوبی قابل تنظیم، فرمان برقی بشکن، کف‌پوش، آینه‌هایی بغل برقی و همرنگ بدنه، قفل مرکزی، شیشه بالابر برقی اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به شیشه‌ها با لایه ضد UV، سیستم ورود بدون کلید، صفحه نمایشگر چند منظوره است و در تجهیزات سفارشی مجهز به رینگ آلومینیومی، صندلی عقب با قابلیت تاشو، چراغ مه‌شکن، بال عقب و کنسول عقب است. 

معرفی هیوندای سوناتا:
هیوندای سوناتا، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۰۵ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۴۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.


در سیستم حرکتی آن از جعبه دنده ۵ دنده خودکار استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۲ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۴ ثانیه است.

مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۷۰ لیتر است. از جمله امکانات این خودرو می‌توان به صندلی برقی برای راننده، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، سنسور پارک عقب،  تنظیم گودی کمر صندلی راننده، فرمان برقی تلسکوپی و فرمان بشکن اشاره کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.