×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مشکلات حوزه تولید و تجارت را شناسایی کنیم

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند در واکنش به صحبت های اخیر وزیر صمت مبنی بر رفع قید و بندهای صادراتی تا پایان سال اظهار کرد: سالهاست همه مشکلات را عنوان می کنیم و دولت ها نیز از این مشکلات آگاهی دارند و راه حل آنها را هم می دانند اما چرا اجرایی نمی شود؟ چون عزم جدی برای اجرا نداریم.

به گزارش کیوسک خبر، ابراهیم جمیلی در گفت وگو با ایبِنا تصریح کرد: وزیر صمت چون سابقه کار در وزارتخانه را دارند راحت تر می توانند مشکلات را حل کنند اما اینکه دستگاه های ذی ربط و بخش خصوصی تا چه اندازه با او همراهی کنند هم مهم است. ضمن اینکه باید دید امکانات موجود تا چه اندازه توان حل مشکلات را دارد.

وی با تاکید براینکه باید برای حل مشکلات پیش روی تولید و تجارت کشور اولویت بندی و زمان بندی اجرا داشته باشیم، افزود: در حال حاضر چه دولت و چه بخش خصوصی بیشتر دوست دارند از هم گله کنند و توپ را به زمین یکدیگر بیاندازند و این در حالی است که زمانی برای آزمون و خطا نداریم و به اصطلاح آزموده را آزمودن خطاست.

به گفته جمیلی، باید در بخش‌های مختلف تولید و تجارت آسیب شناسی صورت گیرد و مشکلات جز به جز بررسی و اصلاح شود. بعد از دسته بندی مشکلات، اولویت بندی کنیم با مشخص کردن بازه زمانی معین نسبت به حل آنها اقدام شود.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: اینکه در کوتاه مدت بتوانیم مشکلات را حل کنیم امکان پذیر نیست و همه هم نسبت به این موضوع آگاه هستند. ابتدا باید بررسی میدانی صورت گیرد تا ببینیم کدام موارد در اولویت قرار می‌گیرند و به عنوان نمونه اگر از صدور مجوزهای خلق الساعه جلوگیری کنیم بهتر است یا مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی را برطرف کنیم. باید دید کدام موضوع به منافع ملی کمک می کند.

وی با بیان اینکه هر بخشی مشکلات و دغدغه های خاص خود را دارد، ادامه داد: تمام مشکلات هر بخشی باید تجمیع شود و بتوان ارزیابی و بررسی دقیق از آنها داشت. در این مسیر نباید فقط وعده دهیم بلکه باید با عزم راسخ در مقام اجرا نیز تلاش کنیم. نباید اینگونه باشد که بخش خصوصی مشکلات را بیان کند و خود را کنار بکشد به هر حال برای رسیدن به رشد اقتصادی هر فردی سهمی دارد که باید ایفاگر آن باشد.