×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
مذاکره با سازمان هواپیمایی عراق برای انتقال ۷۰۰ زائر مستقر در فرودگاه امام/ هنوز دستوری برای تردد زمینی از مرز شلمچه دریافت نشده‌ است

به گزارش کیوسک خبر، شهرام آدم‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا درباره انتشار خبری مبنی بر اجازه تردد زمینی از مرز شلمچه به عراق اظهار داشت: هنوز هیچ دستوری در این رابطه از سوی ستاد مرکزی اربعین و وزارت کشور به وزارت راه وشهرسازی ابلاغ و ارایه نشده‌است.

وی درباره ازدحام افراد و مسافران در فرودگاه امام خمینی برای سفر اربعین گفت: برای حمل و نقل هوایی تمام کسانی که ویزای عراق و بلیت هواپیما دریافت کرده‌اند هیچ مشکلی وجود ندارد و سفر این افراد برنامه‌ریزی شده است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی افزود: بخشی از ازدحام مسافران و زائران در فرودگاه امام به تاخیر در انجام دو پرواز به نجف مربوط می‌شود که این تاخیر هم به دلیل ایجاد تاخیر در صدور مجوز فرودگاه نجف پیش آمد که واقعیت این است که این روزها حجم پرواز به فرودگاه نجف بسیار بالا و ظرفیت این فرودگاه هم بسیار محدود است.

وی با اشاره به ازدحام افراد در فرودگاه امام اظهار داشت: عمده ازدحام و مسافرانی که در فرودگاه امام معطل شده‌اند، افرادی هستند که ویزای عراق را دریافت نکردند و تنها با موافق‌نامه‌ای که از شرکت‌ هواپیمایی العراقیه دریافت کردند، در فرودگاه حاضر شدند که این موافقنامه کافی نیست و اخیرا هم مجوز پروازهای العراقیه به دلیل فروش بلیت اربعین بدون اخذ ویزا، باطل شد.

آدم‌نژاد ادامه داد:‌در این چند روز در حال رایزنی برای تعیین تکلیف این جمعیت ۷۰۰ نفری از زائران که در فرودگاه مستقر شده‌اند، هستیم امیدواریم مشکل این تعداد باقیمانده از زائران در فرودگاه امام حل شود و امشب این زائران را منتقل کنیم.

وی افزود: مذاکرات با سازمان هواپیمایی عراق در حال انجام است تا بتوانیم برای این زائران مستقر در فرودگاه تصمیم بگیریم و برای کمک به این افراد به طور مستمر با وزارت امورخارجه در حال مکاتبه و رایزنی هستیم.