×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مخالفت تونس و الجزایر با عبور هواپیمای رژیم صهیونیستی در پرواز مستقیم به مغرب

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، منابع خبری اعلام کردند تونس و الجزایر اجازه ندادند پرواز مستقیم تل آویو-رباط از آسمان این دو کشور عبور کند در نتیجه هواپیمای اسرائیلی مجبور شد برای رسیدن به مغرب مسیرش را تغییر دهد و از آسمان اروپا عبور کند.
شبکه تلویزیونی “النسمه” تونس در این زمینه خبر داد در پی مخالفت تونس و الجزایر با عبور هواپیمای اسرائیلی از آسمان این دو کشور، این هواپیما با تغییر مسیر به سمت شمال، با عبور از فراز دریای مدیترانه به آسمان یونان رسید و با عبور از آسمان یونان، ایتالیا و اسپانیا خود را به مغرب رساند.
پایگاه اینترنتی النهار آنلاین الجزایر نیز در تایید این خبر که هواپیمای اسرائیلی از آسمان الجزایر عبور نکرده است، نوشت برخی از طرف‌های منحرف با انتشار اخبار دروغ مدعی شدند هواپیمای اسرائیلی از آسمان الجزایر عبور کرده است.
روزنامه الکترونیکی الصحیفه الجزایر هم نوشت، پرواز تل آویو-رباط از ورود به آسمان شمال آفریقا پرهیز کرد.
هنوز منابع رسمی در تونس و الجزایر به این اخبار واکنش نشان نداده اند، اما وزارت امور خارجه تونس در بیانیه‌ای تاکید کرد، شایعاتی که درباره تصمیم تونس برای عادی سازی روابط با اسرائیل منتشر شد، بی اساس است، موضع کشور هیچگاه به دلیل تحولات بین المللی تغییر نخواهد یافت.
اولین پرواز مستقیم اسرائیل به مغرب از فرودگاه بن گوریون تل آویو برخاست و در رباط به زمین نشست، این پرواز حامل هیئتی اسرائیلی- آمریکایی به ریاست جرد کوشنر داماد رئیس جمهور آمریکا بود. این پرواز پس از آن انجام شد که اسرائیل و مغرب با میانجیگری آمریکا برای عادی سازی روابط توافق کردند تا مغرب پس از امارات، بحرین و سودان، چهارمین کشور عربی باشد که به قافله کشور‌هایی بپیوندد که روابطشان را با اسرائیل عادی کرده اند.
انتهای پیام/

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.