×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
فرزندان ایران، لطفا به من کمی صلح بدهید

کیوسک خبر ـ سیصد و پنجاه و چهارمین ماهنامه سروش کودکان با عنوان فرزندان ایران ویژه شهریورماه وارد بازار نشر شد.

دفاع از آشیانه، از پریدن بز روی سفال تا باب اسفنجی، خانه ای پر از پنجره، نبرد خلیج فارس ۲، چوپان شجاع، پهلوان پوریای فردای ایران، فرزند ایران، بمب ها، بابابزرگ بهشتی من، زنگ داستان نویسی، حالا میرسیم، روز شعر و ادب پارسی، واکس صلواتی، پل هزار لوله، تونل وحشت، طوطی که میخواست پرواز کند، نماز اول وقت، هفت سنگ و خاکریز، سیاوش و رستم، خرید با ساک پارچه ای زیر باران، راه بهاری، هزارپای مقوایی، آش گندم، سرگرمی و شجاعت، آشیانه ای برای ماه (معرفی کتاب) از مطالب درج شده در این شماره سروش کودکان با مدیر مسئولی سعید کرمی و سردبیری تیمور امین ناصری هستند.

در «درس داستان نویسی» این شماره زیر عنوان انتخاب موضوع آمده است: حالا می رسیم به درس دوم نویسندگی که انتخاب موضوع است، یعنی دلتان می خواهد درباره چه بنویسید؟ دغدغه ها، آرزوها و رویاهایتان، بهترین منبع داستان نویسی هستند. اتفاقاتی که در محیط اطرافتان می افتد، یا ماجراهای خنده دار و یا حتی غم انگیز، می تواند موضوع نوشته ههای تان باشد. نکته مهم اینکه در انتهای داستان، خواننده باید چیز جدیدی یاد بگیرد یا با حال و هوا و ماجرای تازه ای آشنا شود.

موضوع داستان مانند بذر اولیه در رویش نهال است که در ذهن نویسنده کاشته می شود و داستان براساس آن شکل می گیرد و حتی می تواند شامل چند اتفاق همزمان باشد. مثلا موضوع آتش نشان فداکار می تواند چند موضوع یا سوژه یا ماجرای دیگر در دل خود داشته باشد مانند زندگی شخصی آتش نشان ، وسایل آتش نشانی، مسئولیت های او، کارهای مورد علاقه اش و محیطی که دچار آتش سوزی شده. این ها را نویسنده با دقت و خلاقیت می نویسد و به آن می پردازد.

این شماره از مجله سروش کودکان در ۵۰ صفحه منتشر شده است.

همچنین صد و یازدهمین شماره از ماهنامه سروش خردسالان از سوی این انتشارات وارد بازار کودک شد.

در این شماره با تیتر روی جلد لطفا به من کمی صلح بدهید مطالبی با عنوان: لطفا به من کمی صبح بدهید، ماسک گنجشکی، کی کیک منو خورده؟، تشکر از معلم، مسی به اکیدو می رود، گوش های پلاستیکی سهیل، «۱،۲،۳ پوکویو»، خطر!خطر!خرگوشک، مهمان های عزیز، سربازان ایران، قصه کرم ابریشم، شهر هزار کبوتر، دیگر گل ها را نمی چینم، دختر کوچولوی سه ساله، پنکه دو رنگ، سفر ابر کوچولو (معرفی کتاب) و بازی سواکن جدا کن برای خردسالان آمده است.

در این شماره می خوانیم: صلح یعنی؛ آشتی، صلح یعنی هیچ کس با دیگری دعوا نکند، صلح یعنی همه با هم دوست باشند، همدیگر را دوست داشته باشند و به هم کمک کنند، صلح یعنی خوبی و مهربانی. صلح خیلی خوب است مگر نه؟ پس چرا همه صلح را نمی خواهند و با هم اشتی نمی کنند؟ توی تلویزیون می بینم که خیلی از بچه ها گرسنه اند یا زخمی و کشته می شوند، دلت می خواهد به آن بچه ها کمک کنی؟ اگر همه ما بچه ها و بزرگ تر ها همدیگر را دوست داشته باشیم و کارهای خوب انجام دهیم آن وقت آن آقا می آید و با خودش صلح می آورد. آن آقا که بیاید همه همدیگر را دوست دارند و دیگر هیچ کس گرسنه و مریض و ناراحت نیست. پس دعا کنیم که آقا بیاید..

سروش شهریوری خردسالان در ۳۲ صفحه منتشر شده است.