×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
فراخوان عضویت در کارگروه «تحول دیجیتال کشاورزی»| تأکید بر هوشمندسازی صنعت کشاورزی

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، کمیسیون نرم‌افزارهای پیشرفته‌ی سازمانی نصر تهران با هدف توسعه‌ی بازار بر آن شده است تا با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در اکوسیستم‌های مختلف (بخش‌پذیری بازار صنعت نرم‌افزار)، علاوه بر مشارکت و همفکری گروهی، بستر مناسبی را برای مدیریت و توسعه‌ی بهینه هر یک از بخش‌های تخصصی بازار مهیا کند.

این موضوع از یک سو با رویکرد ارایه‌ی مسیر راه برای تحقق تحول دیجیتال در هر اکوسیستم و از سوی دیگر تلاش برای انجام کار گروهی و اتحاد رقبا از طریق کنسرسیوم یا خوشه‌های تخصصی و… برای ارایه‌ی یک میز کار واحد و یکپارچه و تهیه‌ی دایرکتوری تجاری اکوسیستم مربوطه و اطلاع‌رسانی به کارفرمایان انجام خواهد شد.

شرایط اقلیمی در حال تحول است و با گرم شدن زمین و کمبود منابع آبی و افزایش جمعیت شهرنشین، روش‌ها و تکنولوژی‌ها نیز باید بروز شوند.

به ویژه اینکه سامانه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری متعدد و استفاده از فناورهای نوظهور از جمله بلاکچین، اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، رباتیک و … راهکارهای جدیدی برای رشد بخش‌های مختلف صنعت کشاورزی ایجاد می‌کنند.

در همین راستا کارگروه «تحول دیجیتال کشاورزی» ذیل کمیسیون نرم‌افزارهای پیشرفته‌ی سازمانی در نظر دارد با هدف افزایش کیفیت مدیریت کشاورزی و تأمین امنیت غذایی، هوشمند سازی و یکپارچه سازی را در صنعت کشاورزی نهادینه کند.

همچنین با نظام بخشی به کسب‌وکارهای حوزه‌ی کشاورزی هم‌گرایی بین دو صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات و کشاورزی، دامپروری، شیلات و … را فراهم خواهد ساخت. علاوه برآن در نظر دارد ضمن جهت‌دهی به ساختار فعالیت شرکت‌ها و استارتاپ‌های فعال حوزه‌ی هوشمندسازی کشاورزی، در راستای توسعه‌ی بازار فعالان این عرصه قدمهای موثری بردارد.

اهداف اصلی کارگروه:

اهداف کارگروه «تحول دیجیتال کشاورزی» به شرح زیر است:

  • تدوین دایرکتوری تجاری
  • برنامه‌ریزی برای برگزاری جلسات دوره‌ای مستقیم با مسئولان تصمیم‌ساز و تصمیم‏گیر (در سطوح مختلف ازجمله وزرا، معاونان و مدیران ارشد تحت نظر ایشان) اکوسیستم، در جهت توسعه‌ی کمی و به‌ویژه کیفی بازار و کسب‌وکار صنعت (با نگاه تحقق تحول دیجیتالی و دولت الکترونیک)
  • همفکری برای توسعه‌ی کارهای گروهی و مشارکتی ممکن
  • تلاش و توانمندسازی گروهی و صنفی اعضاء برای استانداردسازی قراردادها، نرخ ارائه‌ی خدمات و تسریع در وصول مطالبات
  • استانداردسازی و افزایش آمادگی سازمانی نیازهای توسعه‌ای مشتریان جهت ارائه‌ی خدمات جدید یا بازمهندسی محصولات قبلی؛ به‌ویژه با تأکید بر برقراری پل‌های ارتباطی و یکپارچه‌سازی کلیه‌ی نرم‌افزارهای ارائه‌شده به هریک از مشتریان
  • همسوسازی مشتریان با تفکر مدیریت مبتنی بر فرایند، استفاده اثربخش از فناوری اطلاعات، تحول دیجیتالی سازمان و تمرکز بر دغدغه‌های عمومی مشتریان
  • برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش‌های مجازی مشترک در اکوسیستم با هدف توسعه‌ی بازار
  • توانمندسازی اعضا با استقاده از ظرفیت‌های موجود
  • تحریک تقاضا و زمینه‌سازی نفوذ فناوری‌های دیجیتال در کل صنعت کشاورزی
  • ارائه‌ی دستاوردهای قابل پیش‌بینی در تعاملات گروهی

دعوت به مشارکت

با توجه به اهداف یاد شده، کارگروه «تحول دیجیتال کشاورزی» سازمان نظام صنفی رایانه استان تهران از فعالان صنعت فناوری اطلاعات که محصول یا خدماتی در حوزه‌های دامداری، آبزی پروری، کشاورزی، صنایع تبدیلی و فرآوری تولید کرده‌اند برای عضویت و مشارکت در این کارگروه دعوت می‌کند.

متقاضیان می‌توانند با تکمیل فرم موجود در خبر، درخواست خود را برای عضویت در این کارگروه ثبت کنند. پس از بررسی‌های فنی از علاقه‌مندان برای مشارکت دعوت خواهد شد.

لازم به ذکر است که برای عضویت در کارگروه کارگروه «تحول دیجیتال کشاورزی» شرط عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران وجود ندارد.

فرم ثبت درخواست عضویت در کارگروه تحول دیجیتال کشاورزی