×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سهم دماوند و فیروزکوه از بودجه کشور صفر بوده است

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مهر، سید احمد رسولی نژاد پیش از ظهر جمعه در نشست خبری و رسانه‌ای با اصحاب رسانه که در فرمانداری شهرستان فیروزکوه برگزار شد اظهار داشت: در طول ۱۲ سال گذشته بین سال‌های ۸۷ تا ۹۹ سهم دو شهرستان دماوند و فیروزکوه از بودجه در کشور تقریباً صفر بوده است که انشاالله با استقرار دولت مردمی و انقلاب شاهد افزایش چشمگیر سهم بودجه‌ای دو شهرستان در سال ۱۴۰۱ خواهیم بود.

وی با اشاره حضور رئیس سازمان بحران کشور در مناطق سیل زده فیروزکوه گفت: این حضور موجب شد تا بودجه خوبی برای بازسازی و جبران خسارات این مناطق اختصاص یابد که بزودی در خارج از نوبت به شهرستان تزریق خواهد شد.

وی بیان داشت: تا نیمه دوم امسال بیشتر از ۲۰ روستای شهرستان فیروزکوه از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد که از این تعداد ۱۵ روستا تا مرداد ماه به بهره برداری خواهد رسید.

رسولی نژاد افزود: در بحث بهداشت و درمان با پیگیری‌هایی که انجام شد اولین نمونه دستگاه اکسیژن ساز کشور که بسیار بزرگ و پیشرفته است به شهرستان فیروزکوه منتقل شد که به محض اتمام ساخت ساختمان این دستگاه به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: ردیف بیمارستان امام خمینی (ره) فیروزکوه برای تأمین اقلام بهداشتی و درمانی در کشور ۷۸ بود که با رایزنی‌های انجام شده این ردیف به دوم ارتقا یافت و همین موجب شد تا دستگاه سی تی اسکن به این بیمارستان اختصاص یابد. (هر ردیف شامل بیش از ۲۰ بیمارستان و مرکز درمانی کشور می‌شود).

وی گفت: شهرستانهای استان تهران بیش از پنج و نیم میلیون جمعیت را در خود جای داده اما بودجه استان‌های همجوار ما که جمعیت خیلی کمتری در خود جای داده اند ۱۰ برابر تهران بودجه دارند و این عادلانه نیست. نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: با توجه به اینکه بیشترین مراتع استان تهران در فیروزکوه قرار دارد اختصاص بودجه‌های مورد نیاز برای طرح‌های آبخیزداری باید در اولویت کاری قرار گیرد تا از وقوع سیلاب‌های ویرانگر در این شهرستان جلوگیری شود.