×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

عدم اعلام نتایج مذاکرات سبب سردرگمی بازار شده است به طویکه در ابتدایی بازار گروه خودرویی با توجه به ادامه عرضه خودروها در بورس کالا و خبرهای مربوط به عرضه بلوکی این گروه با اقبال مواجه شد ولی در ادامه بازار با فشار عرضه روبرو شد . از دیگر گروههایی که با اقبال بازار مواجه بود سهام فراکاب ها بود.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت تامین سرمایه تمدن ، در پایان معاملات بازار سهام درآخرین روز مرداد ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش ۵ هزار و ۴۱۶ واحدی در محدوده یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۴۸۹واحد رسید. اما شاخص کل هم وزن با افزایش ۷۷۱ واحدی عدد ۳۹۷هزار و ۲۹۶ واحد را ثبت کرد. امروز نمادهای «خودرو» ، «نوری»و « کالا» تاثیر مثبتی برشاخص داشتند اما در مقابل نمادهای معاملاتی «کگل» ، «فولاد» و «کچاد» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار داشتند .

در پیش گشایش معاملات امروزبیشترین تقاضای بازار برای نماد خاور (ایران خودرو دیزل) شکل گرفت. پس از شروع معاملات نیز بیشترین تقاضای بازار به سمت نماد خاور بود به طوری که بیشترین حجم تقاضا و بیشترین ارزش صف خرید بازار را به خود اختصاص داد.پیش از این و در هفته گذشته این شرکت در اطلاعیه افشای اطلاعات با اهمیت اعلام کرده بود که مجوز شماره گذاری این محصول توسط پلیس راهور ناجا به ثبت رسیده است. خاور اعلام کرد این مجوز پیرو مجوزهای قانونی گرفته شده از وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد صادر شده است.

بازنگری دستورالعمل فعالیت بازارگردانی

مجید عشقی در نشست کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران از تشکیل کمیته تخصصی برای بازنگری دستورالعمل فعالیت بازارگردانی در بورس و تلاش برای ورود کالاهای بیشتر به بورس کالا خبرداد.رئیس سازمان بورس درباره قیمت‌گذاری دستوری نیز بیان داشت: فراموش نکنیم که خود صنایع هم توان تحمل جریان قیمت‌گذاری را ندارند و از یک جا به بعد شاهد به هم ریختن سیستم خواهند بود چون این نظام دستوری، مانع سرمایه‌گذاری جدید می‌شود و صنعت را متوقف می‌کند. پس باید قیمت‌ها منصفانه باشد و ما هم به دنبال همین شرایط هستیم. قیمت‌ها در بورس کالا را با قیمت‌های واقعی دنبال می‌کنیم و همه معاملات بر اساس رقابت واقعی انجام می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.