×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

وزرای صنایع و تجارت و ارتباطات، تبلیغات و خدمات رادیو و تلویزیون زیمبابوه با حضور در شرکت دخانیات ایران با محمد شیخان مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره این شرکت دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل محمد شیخان در دیدار با خانم سکای نزنزا وزیر صنایع و تجارت و خانم مونیکا موتزوانگوا وزیر ارتباطات، تبلیغات و خدمات رادیو و تلویزیون زیمبابوه تاکید کرد: دولت و ملت ایران و زیمبابوه دوست و برادرند و در مواضع بین المللی سیاست‌های ضد استکباری را دنبال می‌کنند.

وی افزود: هر دو کشور بعد از رسیدن به استقلال با همدیگر دوست و برادر بوده و هستند و همکاری ۲ کشور می‌تواند اتفاقات خوبی را در عرصه بین المللی رقم بزند.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با اشاره به سفر هفته گذشته خود به زیمبابوه گفت: اینجانب از مراکز متعدد زیمبابوه از جمله کارخانه مانیپولاسیون و عمل‌آوری توتون، مرکز تحقیقات توتون، مزارع کشت توتون و تنباکو و پنج شرکت تامین کننده توتون و مرکز TIMB بازدید کردم و جلسه‌ای با نماینده همسر رئیس جمهور محترم، وزیر کشاورزی، رئیس مرکز تنظیم مقررات و بورس توتون زیمبابوه داشتم که پیرامون هفت محور به توافق رسیدیم.

شیخان با بیان اینکه ما آمادگی داریم تا قرارداد کشت توتون با زیمبابوه را منعقد کنیم، افزود: از شما درخواست دارم که مقدمات اجرایی شدن این توافقات را در دولت پیگیری کنید.

وی با تاکید بر اینکه ما علاقه‌مند به همکاری مشترک با زیمبابوه برای تجارت توتون هستیم، افزود: این همکاری می‌تواند یک بازار جدیدی را برای زیمبابوه در منطقه ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با اشاره به تصمیمش برای راه‌اندازی خط تولید سیگارت سازی در زیمبابوه گفت: این خط تولید می‌تواند برای زیمباوه هدف صادراتی داشته باشد و محصولات آن به کشورهای افریقایی صادر شود و ارزش افزوده برای زیمبابوه و کشاورزان شما اضافه کند.

شیخان با بیان اینکه ما پیشنهاد کشت هزار هکتاری توتون در زیمبابوه را مطرح کردیم، گفت: علاقمندیم قرارداد این همکاری را امضا کنیم. همچنین علاقمندیم تا در زمینه تحقیقاتی و انتقال دانش و اطلاعات با زیمبابوه همکاری مشترک داشته باشیم.

وی تجهیز گرمخانه های توتون در زیمبابوه و اجرای مکانیسم آبیاری تحت فشار را از دیگر موضوعات همکاری ۲ کشور دانست و افزود: این محورهای همکاری انشالله به زودی در قالب یک تفاهم نامه امضا می شود.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه گزارش سفر خود را به مقامات دولتی ارائه کرده، افزود: توسعه روابط بین ۲ کشور مورد نظر رئیس جمهور محترم و دولت محترم است و سفر اینجانب به زیمبابوه برای توسعه روابط و همکاری‌های مشترک با تاکید ویژه سید صولت مرتضوی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت پذیرفته است.

شیخان از وزرای کشور زیمبابوه خواست تا برای نهایی شدن این تفاهم نامه ها و فراهم شدن زمینه آغاز بکار کارخانه سیگار سازی در زیمبابوه همکاری لازم را داشته باشند.

در ادامه این جلسه خانم سکای نزنزا وزیر صنایع و تجارت زیمباوه با ابراز خرسندی از گسترش همکاری ایران و زیمبابوه در زمینه کشت توتون و تنباکو افزود: تسهیل سرمایه گذاری و گرفتن مجوز از حیطه اختیارات ماست که برای آغاز و گشترش فعالیت ها می‌توانیم در این زمینه همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

همچنین خانم مونیکا موتزوانگوا وزیر ارتباطات، تبلیغات و خدمات رادیو و تلویزیون زیمباوه زیمبابوه گفت: ایران و زیمباوه علی رغم تحریم‌ها در مسیر رشد و پیشرفت حرکت می‌کنند و در تلاش هستند تا تحریم‌های ناعادلانه را بشکنند.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور زیمبابوه هم بر عمیق و بهتر شدن روابط ۲ کشور تاکید دارد.

وزیر ارتباطات، تبلیغات و خدمات رادیو و تلویزیون زیمبابوه با اشاره به کیفیت و مرغوبیت خوب توتون زیمبابوه گفت: ما در تلاش هستیم تا از تولید محصولات خود ارزش افزوده داشته باشیم. کیفیت توتون‌های ما بالاست و همکاری ۲ کشور می‌تواند مفید باشد.

وی از سفر وزیر کشاورزی زیمبابوه به ایران در آینده نزدیک خبر داد و افزود: کشت صنعتی و مکانیزه با هزینه کمتر از اهداف ماست و از تولید مشترک ایران و کشاورزان زیمبابوه استقبال می‌کنیم.

پیش از این دیدار وزرای صنایع و تجارت و ارتباطات، تبلیغات و خدمات رادیو و تلویزیون زیمبابوه از موزه شرکت دخانیات و خطوط تولید این شرکت بازدید کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.