×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دعوت نتانیاهو از پادشاه مراکش برای سفر به فلسطین اشغالی

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از آر تی،  بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از محمد ششم، پادشاه مراکش دعوت کرد تا به اسرائیل سفر کند.
جندلمن، سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در توییتی در حساب توییتری خود نوشت: رئیس شورای امنیت ملی، بن شبات با محمد ششم، پادشاه مراکش دیدار کرد و در این دیدار به نیابت از نتانیاهو، وی را دعوت کرد تا به اسرائیل سفر کند.
او گفت: نشست پایانی این سفر، نیمه شب با مشارکت بن شبات، رئیس شورای امنیت ملی و جرد کوشنر، مشاور رئیس جمهور آمریکا از یکسو و ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش و فؤاد علی الهمه، مشاور پادشاه مراکش برگزار شد.
او در ادامه افزود: در این سفر، یک اعلامیه مشترکی در خصوص برپایی روابط میان اسرائیل و مراکش به امضا رسید و به زودی و ظرف دو هفته آتی، هیئت دیپلماتیک مراکش در اسرائیل آغاز بکار خواهد کرد.
گفتنی است پیشتر نیز رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند در سفر رسمی هیئت‌های آمریکایی و صهیونیستی با نخستین پرواز تجاری شرکت «ال عال» از تل آویو به رباط، پایتخت مراکش اعلامیه مشترکی به امضای این کشور، رژیم صهیونیستی و آمریکا رسید.ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش در کنفرانس مطبوعاتی مشترک میان نمایندگان سه طرف، از ایجاد روابط دیپلماتیک دوستانه و کامل میان مراکش و رژیم صهیونیستی در راستای آنچه «ایجاد صلح در منطقه» و «تقویت امنیت» خوانده شده است، خبر داد.
مراکش پس از امارات متحده عربی، بحرین و سودان چهارمین کشور عربی بود که روابط خود را با رژیم صهیونیستی در سال جاری عادی کرد.
انتهای پیام/

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.