×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دستاوردهای کمیته تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات مجلس در سال ۱۴۰۰

در سال جاری اتفاقات موثری در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تعامل میان نظام صنفی رایانه ای و قوای مقننه و مجریه صورت پذیرفت و با حمایت فراکسیون راهبردی متشکل از ۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی به‌ویژه رئیس فراکسیون راهبردی، محمدرضا میرتاج الدینی، کمیته تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات برای اولین بار با حضور حداکثری نمایندگان و فعالان عمده بخش ICT در مجلس فعال شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، از دستاوردهای این کارگروه تخصصی در سال ۱۴۰۰ می‌توان به اصلاح طرح افزایش ۲ درصدی حق السهم دولت و حق الامتیاز کاروران مخابراتی در قانون بودجه ۱۴۰۱ اشاره کرد که با همکاری و حمایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صورت پذیرفت و با اصلاحیه‌ای دقیق در طرح پیشنهادی که توسط اعضای شورای مرکزی کمیته فن آوری اطلاعات و ارتباطات فراکسیون راهبردی آماده شده بود، صنعت ارتباطات ثابت و شرکت‌های خرد را از شمول این تبصره خارج کرد.

همچنین در این سال، کمیته با تهیه یک طرح استفساریه دو فوریتی در خصوص خارج کردن شرکت های سروکو و MVNO از افزایش ده درصدی حق السهم و حق الامتیاز در قانون بودجه ۱۴۰۰ که به امضای بیش از ۴۰ نماینده مجلس رسید، این طرح را به هیات رئیسه ارجاع داد و پس از آن با امضای بیش از ۶۰ نماینده مقرر شد به‌عنوان طرح دارای الویت بالا در صحن مجلس در سال آینده بررسی شود.

پیرو این فعالیت ها در خصوص استفساریه و هماهنگی و پیگیری‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و صادق عباسی شاهکوه، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اداره قوانین مجلس براساس مذاکرات صورت پذیرفته در مجلس و با وجود استفساریه موجود، طی نامه ای به وزارت ارتباطات شرکت های SERVCO و MVNO را از شمول قانون تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۰خارج کرد.

گفتنی است این اتفاق در تعامل میان سازمان نظام صنفی رایانه ای و قوه مجریه و قوه مقننه اجرایی شد. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته امیدوار است با پیگیری این تعاملات سازنده با مجلس شورای اسلامی در سال آینده شاهد تاثیرگذاری تخصصی هرچه بیشتر بخشICT در کشور باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.