×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست یک صهیونیست از اردوغان برای گرفتن جسد برادرش از حماس

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، شبکه آی ۲۴ در گزارشی اعلام کرد اوفک شائول، برادر اورون شائول، که یک سرباز صهیونیست بوده، از رجب طیب اردوغان خواسته است تا برای گرفتن جسد او از حماس و بازگرداندنش وارد عمل شود.
حماس هم‌اکنون جسد برخی از نظامیان متجاوز صهیونیست را در اختیار دارد. چندی پیش برخی منابع صهیونیستی مدعی شدند مذاکرات غیرمستقیم میان حماس و رژیم صهیونیستی ویژه تبادل اسرا که پیشتر متوقف شده بود، از سر گرفته شده است.
با توجه به زمزمه‌های اخیر که حاکی از تمایل دولت ترکیه به برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی است چنین درخواستی از اردوغان چندان عجیب نیست. اردوغان اخیرا گفته است کشورش مایل است بهترین روابط را با اسرائیل داشته باشد و فاش کرد مذاکراتی در سطح اطلاعاتی در جریان است و رسانه‌های اسرائیلی خبر‌های زیادی منتشر کرده‌اند که بر اساس آن‌ها آنکارا و تل‌آویو در آستانه مبادله مجدد سفیر هستند. دو طرف در پی حمله سال ۲۰۱۸ میلادی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، سفرایشان را فراخوانده بودند.
به نوشته روزنامه رای الیوم، با وجود تنش در روابط بین دو طرف در سال ۲۰۱۰ میلادی به سبب حمله اسرائیل به کشتی مرمره که حامل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه بود و به شهادت ده نفر از فعالان حاضر در این کشتی منجر شد، این تنش بر همکاری‌های اطلاعاتی بین دو طرف و حتی گفته می‌شود بر همکاری‌های اقتصادی به هیچ وجه تأثیر نگذاشت؛ چرا که حجم مبادله تجاری آنان در سال ۲۰۱۹ میلادی به حدود ۱۰ میلیارد دلار رسید و شرکت‌های هواپیمایی ترکیه در هفته بیش از ۶۰ پرواز به تل‌آویو دارند و اسرائیل منبع قرارداد‌های اساسی تسلیحاتی برای ترکیه است و این قرارداد‌ها پس از تجاوز ارتش ترکیه به شمال قبرس در سال ۱۹۷۴ میلادی و زمانی که آمریکا و کشور‌های اروپایی در اعتراض به این حمله فروش سلاح را به ترکیه ممنوع کردند به اوج خود رسید.
انتهای پیام/

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.