×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست گزارشگر ویژه سازمان ملل از ترامپ برای عفو آسانژ

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، نیلز ملزر، گزارشگر ویژه سازمان ملل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا را به عفو جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی لیکس ترغیب کرد گفت او به دلیل بیان حقیقت سال‌ها تحت تعقیب قرار داشته است.
او در نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهور آمریکا که از سوی سازمان ملل متحد منتشر شد به جمع فراخوان‌های بخشش آسانژ پیوست.
ملزر تأکید کرد که وضعیت جسمانی آسانژ طی سال‌ها حصر در سفارت اکوادور در لندن و همچنین شرایط سخت زندان با امنیت بالا در بلمارش انگلیس که در حال حاضر در آن به سر می‌برد، به شدت وخیم است؛ علاوه بر این، این مرکز به ویروس کرونا آلوده شده است و این امر جان این روزنامه نگار را به خطر می‌اندازد.
او گفت: آسانژ تنها به دلیل بیان حقیقت و اساساً انجام کار‌های روزنامه نگاری به خاطر منافع عمومی مورد آزار و اذیت قرار گرفته است؛ من از شما می‌خواهم که آسانژ را عفو کنید، زیرا او دشمن مردم آمریکا نبوده است. سایت ویکی لیکس با پنهان کاری و فساد در سرتاسر جهان مبارزه می‌کند، بنابراین در جهت منافع عمومی مردم آمریکا و به طور کلی بشریت عمل می‌کند.
گزارشگر ویژه سازمان ملل در ادامه افزود: بخشیدن آسانژ بهترین کار در زندگی سیاسی ترامپ با وعده‌های مکرر خود برای مبارزه با  فساد دولتی است، با این استدلال که چنین اقدامی میراث رئیس جمهور را بسیار محکم می‌کند.
ملزر افزود: من این درخواست را دارم، زیرا شما آقای رئیس جمهور قول داده‌اید که دستور کار مبارزه با فساد و رفتار‌های نادرست دولت را دنبال کنید و اجازه دادن به پیگرد قانونی آسانژ به معنای این است که در دولت شما بیان حقیقت در مورد فساد و چنین رفتار ناشایستی به یک جرم تبدیل شده است.
انتهای پیام/

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.