×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست اردوغان از احزاب سیاسی برای حمایت از تدوین قانون‌اساسی جدید

رئیس‌جمهوری و رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه از احزاب سیاسی این کشور خواست تا از مراحل تهیه پیش‌نویس و تدوین قانون اساسی جدید و مدنی برای ترکیه حمایت کنند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری و رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه از احزاب سیاسی این کشور خواست تا از مراحل تهیه پیش‌نویس و تدوین قانون اساسی جدید و مدنی برای ترکیه حمایت کنند.

وی طی سخنانی در نشست نمایندگان حزب متبوع در جزیره یاسی آدا تاکید کرد که مطالعه و بررسی‌ها در خصوص تدوین قانون اساسی جدید و مدنی ادامه دارد، اگر زمینه سازش و اتفاق نظر در این خصوص ایجاد نشود، ما به عنوان اتحاد جمهور مصمم هستیم تا با همکاری احزابی که پشتیبانی می‌کنند، آن را با صلاحدید ملت خود به همه‌پرسی عمومی بگذاریم.

اردوغان اظهار داشت: «ان‌شاءالله تا پایان سال جاری متن قانون اساسی را به‌طور دقیق ارزیابی و راه‌هایی برای تبدیل آن به یک پیشنهاد مشترک را بررسی خواهیم کرد».

وی تصریح کرد: «هدف ما این است که تمامی احزاب سیاسی در مجلس از تدوین قانون اساسی جدید و مدنی به شکل سازنده، موثر و صادقانه حمایت کنند».

رئیس‌جمهوری ترکیه ضمن ابراز امیدواری نسبت به حمایت احزاب سیاسی کشور از قانون اساسی جدید گفت: «اگر بتوانیم قانون اساسی جدید را در پارلمان تصویب و آن را با صلاحدید ملت خود به همه‌پرسی عمومی بگذاریم،‌ بسیار عالی خواهد شد».

اردوغان با تقدیر از درایت و حمایت و همیشگی مردم ترکیه از دموکراسی، گفت: «به طور مداوم سعی کردند با ایجاد موانع و کودتا مانع تلاش‌های ما برای بنیان گذاشتن برتری اراده ملی شوند. کودتاگران و چهره‌های سیاسی که به آنها شجاعت می‌بخشند، به‌خاطر جاه‌طلبی‌ها و رسیدن به اهداف خود از تضعیف دموکراسی و توسعه ترکیه دریغ نکردند».

وی تاکید کرد: «نه تنها کودتاچیان، بلکه کسانی که در نقش سیاستمدار بوده و آنها را تشویق، تحریک و همکاری می‌کردند نیز به حضور خود ادامه می‌دهند».

اردوغان با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر ترکیه در خصوص کشف میادین نفتی در سال‌های اخیر نیز اظهار داشت: «علاوه بر چاه‌های تازه، از چاه‌هایی که پیشتر در آن نفت کشف نشده و روی آن بتن ریخته شده بود نیز نفت کشف کردیم. فقط در یک ماه گذشته در سه چاه جدید نفت کشف کردیم».

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن اشاره به افزایش صادرات کشور در دوران پاندمی کرونا گفت: «در سال جاری انتظار بهبود جدی در اقتصاد کشور را داریم».

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.