×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
خروج ۶۰ میلیارد ریال کالای قاچاق فاقد مجوزهای مصرف از چرخه مصرف توسط اموال تملیکی آذربایجان غربی

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، مهدی اعظمی چهاربرج مدیر اموال تملیکی استان آذربایجان غربی از انهدام ۶۰ میلیارد ریال کالای قاچاق غیر استاندارد و غیر بهداشتی خبر داد.

وی در این باره اظهار کرد: طی روزهای اخیر دو پرونده مهم کالای قاچاق در ارومیه تعیین تکلیف شد که محموله نخست مربوط به ادکلن‌های تقلبی قاچاقی بود که از سال ۱۳۹۴ در انبارهای اموال تملیکی این استان وجود داشت که با توجه به تقلبی بودن ادکلن ها رای قطعی انهدام برای آنها صادر شد.

اعظمی چهاربرج افزود: حجم ادکلن‌های مذکور معادل ۲۵ تن و ارزش تقریبی آن ۱۷ میلیارد ریال بود.

وی با بیان اینکه پرونده دوم مربوط به یک محموله دارویی قاچاق بوده عنوان کرد: حجم این محموله دارویی بیش از ۵ تن و به ارزش ریالی ۴۳ میلیارد بوده است.

مدیراموال تملیکی آذربایجان غربی تصریح کرد: با توجه به اینکه دارو جزء کالاهای سلامت محور است و می‌بایست در شرایط خاص نگهداری شود لاکن مبداء و مقصد آن نیز باید مشخص باشد بنابراین این میزان داروی قاچاق مورد تایید سازمان غذا و دارو نبوده و باید امحاء شوند.

اعظمی چهاربرج تاکید کرد: با توجه به اینکه انهدام محموله‌های دارو و مواد شیمیایی نیاز به شرایط و امکانات خاصی دارند و این شرایط در آذربایجان غربی فراهم نبوده، دو محموله مذکور در راستای قوانین زیست محیطی، جهت انجام فرایند انهدام به استان اصفهان منتقل می‌شوند.

وی با اشاره به همکاری گسترده دادگستری استان آذربایجان غربی در جهت تعیین تکلیف پرونده‌ها، گفت: روند تعیین تکلیف کالاهای قاچاق و متروکه تحت تملک اموال تملیکی این استان شتاب بیشتری گرفته، به طوری که طی خرداد ماه سال جاری این مدیریت، ۱۸۰۰ ردیف کالا را تعیین تکلیف کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.