×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حمله به سفارت آمریکا با هدف اتهام‌زنی به الحشدالشعبی بود

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه المعلومه، «محمود الربیعی» از اعضای ارشد جنبش «عصائب اهل الحق» عراق، تاکید کرد که حمله به سفارت آمریکا در بغداد کار گروه‌های مقاومت نبوده است.
او گفت: احتمال زیاد گروه‌های مرتبط با آمریکا در حمله به سفارت این کشور در منطقه سبز بغداد نقش داشته‌اند و هدف از این اقدام برهم‌زدن اوضاع عمومی کشور و اتهام‌زنی به الحشدالشعبی و گروه‌های مقاومت است.
الربیعی تاکید کرد: گروه‌های مقاومت اگر پشت پرده حمله به سفارت آمریکا و هدف قرار دادن آن بودند، ترسی از اعلام موضع خود در این خصوص نداشتند.
او افزود: هیچ گروه مقاومتی مسئولیت شلیک راکت به سوی سفارت آمریکا را برعهده نگرفته، ضمن اینکه در این حملات خسارتی به سفارت وارد نشده است. تمامی این امور نشان دهنده آن است که برخی گروه‌های مرتبط با آمریکا در این حملات نقش داشتند و واشنگتن آن‌ها را برای هدف قرار دادن سفارت مذکور به تحرک واداشته است.
فرمانده ارشد عصائب اهل الحق اعلام کرد: هدف از این اقدامات اتهام‌زنی به الحشدالشعبی و ایجاد بهانه برای اقدامات آمریکا و ماندن آنان در عراق است. اما آمریکا در این زمینه نیز شکست خورد و نشانه آن آگاهی افکار عمومی از این بازی آمریکاست.
او در ادامه درباره دستگیری یکی از اعضای این جنبش از سوی مقامات امنیتی دولت عراق گفت: او به دلیل یک پرونده جنایی دستگیر شده است و ارتباطی به ماجرای حمله راکتی به سفارت آمریکا ندارد.
این عضو ارشد عصائب اهل الحق تصریح کرد: هیچ بیانیه رسمی که در آن اشاره شده باشد که عصائب اهل الحق در حمله به سفارت آمریکا نقش داشته، وجود ندارد. ما حمله به هیئت‌های دیپلماتیک را محکوم و رد می‌کنیم. زیرا تعدی و تجاوز به آن‌ها تعدی به حاکمیت کشور است.
 برخی رسانه‌ها در روزهای اخیر با اعلام خبر اقدام نیرو‌های امنیتی عراق در بازداشت شماری از افراد به اتهام دخالت در حمله راکتی اخیر به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد مدعی شده بودند که یکی از این افراد، عضو عصائب اهل الحق است.
هفته گذشته شبکه خبری المیادین به نقل از خبرنگار خود در عراق اعلام کرد چند راکت کاتیوشا به سمت سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد شلیک شده و سامانه ضدموشکی مستقر در این سفارت‌خانه فعال شده است.
انتهای پیام/

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.