×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، با توجه به احتمال افزایش آمار مرگ و میر در آمریکا در سال ۲۰۲۰، ممکن است این سال به مرگبارترین سال در تاریخ ایالات متحده تبدیل شود.
بر اساس برآورد‌های اولیه منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC)، سال ۲۰۲۰ میلادی ممکن است به مرگبارترین سال در تاریخ آمریکا تبدیل شود، زیرا تعداد مرگ و میر‌ها در این سال به بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.
رابرت اندرسون، رئیس بخش «آمار مرگ و میر» مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، درباره این ارقام گفت امید به زندگی در کشور ممکن است به اندازه سه سال کاهش یابد.
بر اساس گزارش خبری روزنامه گاردین، کنت جانسون، جمعیت شناس دانشگاه نیوهمپشایر گفت: با توجه به همه گیر کووید ۱۹، پیش بینی می‌شود تعداد مرگ و میر‌های امسال، در بیش از ۵۰ درصد از ۳۱۰۰ شهرستان آمریکا، بیشتر از آمار زاد و ولد باشد.
در بحبوحه همه گیری شدید کرونا، منابع پزشکی بیمارستان‌های بزرگ آمریکا در حال حاضر در شرایط بحرانی قرار دارند و بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) در سراسر کشور با تمام ظرفیت کار می‌کنند.
باربارا فرر، مدیر بهداشت عمومی ناحیه لس آنجلس در بیانیه‌ای گفت: “در حال حاضر هر ۱۰ دقیقه یک نفر در ناحیه لس آنجلس به خاطر ابتلا به کرونا می‌میرد. ”
از آنجا که بخش‌های مراقبت‌های ویژه پر هستند، بسیاری از بیمارستان‌های ایالت کالیفرنیا مجبورند از مکان‌های دیگری برای معالجه بیماران کرونایی استفاده کنند، این در حالی است که سیل بیماران کرونایی همچنان ادامه دارد. بیمارستان‌ها و کارکنان پزشکی مدت هاست که تحت فشار قرار گرفته اند. حتی اگر کادر پزشکی با تمام ظرفیت کار کنند، به دلیل تعداد زیاد مبتلایان شناسایی شده و کوتاه شدن دوره بستری آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه، مرگ و میر همچنان اجتناب ناپذیر است.
بر اساس گزارش نیویورک تایمز، برای کنار آمدن با افزایش ناگهانی مرگ و میر، یک انبار بزرگ در جنوب بروکلین به سردخانه تبدیل شده است که می‌تواند ۱۵۰۰ جسد را در خود جای دهد. در حال حاضر، این انبار بیش از ۵۳۰ جسد را در خود جای داده است، که بیشتر آن‌ها ماه هاست که در آنجا منجمد شده اند “.
با افزایش تعداد مرگ و میر‌های ناشی از کرونا، ایالات دیگر آمریکا نیز از کامیون‌های یخچال دار برای جای دادن اجساد استفاده می‌کنند. در اوایل ماه نوامبر، ایالت تگزاس ۱۰ کامیون یخچال دار دیگر خریداری کرد و کالیفرنیا اخیراً حدود ۶۰ کامیون یخچال دار را به عنوان سردخانه موقت به تأسیسات خود اضافه کرد. این در حالی است که هر روز کامیون‌های یخچال دار بیشتر و بیشتری در سراسر آمریکا برای نگهداری اجساد جان باختگان ویروس کرونا خریداری می‌شود.
انتهای پیام/

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.