×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
ثبت‌نام ۶۲ هزار زن سرپرست خانوار در طرح مسکن ملی

به گزارش کیوسک خبر، عبدالرسول حامدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۴۷ هزار و ۶۹۳ نفر زن سرپرست خانوار در دهک ۱ تا ۶ مشمول دریافت تسهیلات شده اند.

وی افزود: همچنین تعداد پنج هزار و ۴۶۴ کارگر زن سرپرست خانوار هستند.

مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه وزارت تعاون با وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۸ تفاهمنامه برای تامین مسکن کارگران و سایر گروه های هدف امضا کرده است گفت: یکی از این گروه ها، زنان سرپرست خانوار هستند که برای این قشر آسیب پذیر تامین مسکن حمایتی را در نظر گرفته ایم.

وی ادامه داد: هدف گذاری و اولویت ما در این طرح برای دهک های یکم تا ششم است، پرداخت تسهیلات ۲۰۰میلیون تومانی ساخت و فروش اقساطی برای هر واحد مسکونی با نرخ سود چهار درصد برای زنان سرپرست خانوار دهک‌های یک تا سه و نرخ سود ۹درصد برای زنان سرپرست خانوار دهک‌های چهار تا شش است.

این مقام مسوول با بیان اینکه در این طرح سهم آورده نقدی زنان سرپرست خانوار ۳۰ میلیون تومان در هنگام تحویل واحد مسکونی است گفت: در این بسته حمایتی تلاش شده است با کاهش سهم آورده متقاضیان و پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت و حذف عوارض صدور پروانه ساختمانی و هزینه انشعابات موضوع تامین مسکن برای زنان سرپرست خانوار تسهیل شود.

وی بیان داشت: سهم آورده نقدی زنان سرپرست خانوار واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن برای مالکیت یک واحد مسکونی ۸۰متری، تنها ۳۰میلیون تومان و هنگام تحویل واحد مسکونی خواهد بود و مابقی هزینه آن در قالب تسهیلات ارزان‌قیمت و کمک‌های بلاعوض دولت و دستگاه های حمایتی تامین می‌شود.

حامدی خاطر نشان کرد: زنان سرپرست خانوار از پرداخت هزینه انشعاب ها، پروانه ساختمانی، عوارض و سایر موارد معاف هستند.

وی با بیان اینکه در این بسته برآورد قیمت تمام شده یک واحد مسکونی ۸۰ متری برای زنان سرپرست خانوار با احتساب بهای زمین ۳۹۷ میلیون تومان است گفت: پروژه های طرح اقدام ملی مسکن در اغلب مناطق مختلف کشور از سوی وزارت راه و شهرسازی با همکاری دستگاه‌های ذیربط در حال اجرا می باشند.

مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه بر اساس آخرین آمار بیش از سه میلیون نفر زن سرپرست خانوار وجود دارد گفت: همه زنان سرپرست خانوار فاقد مسکن می توانند از این ظرفیت استفاده کرده و اقدام به ثبت نام کنند.

وی افزود: اطلاعات زنان سرپرست خانوار در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد و به افرادی که واجد شرایط باشند از طریق وزارتخانه مذکور اطلاع رسانی خواهد شد تا نسبت به تامین مسکن اقدام کنند.

حامدی با اشاره به اینکه ثبت نام زنان سرپرست خانوار از طریق وزارت راه و شهرسازی انجام می شود، گفت: اکنون در سراسر کشور طرح های ساخت و ساز مسکن در حال اجراست که بخشی از این ساخت و سازها سهم زنان سرپرست خانوار است.

وی خاطر نشان کرد: درصدد هستیم تا کارگروه مشترکی با وزارت راه و شهرسازی تشکیل بدهیم و در خصوص جزئیات و روند اجرایی تامین مسکن زنان سرپرست خانوار به بحث و بررسی بپردازیم.