×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
توسعه کیش مبتنی بر قواعد و اصول مدیریتی، معماری و فرهنگی است

مشاور رئیس جمهور در رونمایی از طرح ساماندهی و طراحی شهری نوار ساحلی کیش این اقدام ارزشمند را مبتنی بر قواعد و اصول مدیریتی، معماری، طراحی و مباحث فرهنگی و اجتماعی با حوزه های استاندارد سازی برشمرد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد به همراه مهدی کشاورز رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، شامگاه چهارشنبه پنجم مرداد در آئین رونمایی از طرح ساماندهی و طراحی شهری نوار ساحلی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده بهینه از ظرفیت های سواحل، دریا و صنعت دریا محور این طرح را اقدامی ارزشمند در راستای توسعه و پیشرفت جزیره کیش عنوان کرد.

سعید محمد در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با همت همکاران پر تلاش سازمان منطقه آزاد کیش و انتخاب مشاور مجرب این طرح با ویژگی های موجود و پیوست های فرهنگی، محیط زیستی و رعایت استانداردهای بین المللی به مرحله رونمایی رسید.

وی با بیان این که با رونمایی از این طرح ارزشمند متعهدانه این صنعت اجرایی می شود و در آینده نزدیک شاهد رشد و نمو و شکوفایی جزایر دیگر در سطح کشور هم خواهیم بود، اظهار داشت: با الگو سازی می توانیم سایر جزایر و سواحل جنوبی کشور را توسعه دهیم؛ به ویژه سایر مناطق آزاد که تحت مدیریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد فعالیت می کنند.

مشاور رئیس جمهور، تاکید کرد: با افزایش مناطق آزاد به تعداد ۱۵ منطقه، سند راهبردی مناطق آزاد تدوین شده و این سند راهبردی متناسب با ظرفیت های موجود در مناطق آزاد، استانی و محلی اعلام کردیم.

به گفته سعید محمد، سند راهبردی مشمول زمان بندی و دارای شاخص های کمی برای هر منطقه می باشد از این رو دبیرخانه‌ شورایعالی مناطق آزاد طبق این سند انتظارات خود را از روسای مناطق آزاد مشخص کرده است.

سعید محمد با اشاره به این که مالیات بر ارزش افزوده یکی از موضوعات اصلی است که جلساتی با این محوریت در کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار کردیم و به طور جد پیگیر موضوع هستیم،گفت: ما اعتقاد داریم بر اساس قانون مناطق آزاد نباید مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه یک سری افراد در بخش های مختلف همیشه در حال تهیه یک سری لوایح و موضوعاتی هستند که بابت اخذ مالیات از مناطق آزاد می خواهند نقش این مناطق را کم رنگ تر جلوه دهند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد در رابطه با تقلیل معافیت های مالیاتی مناطق آزاد از ۲۰ سال به ۵ سال، افزود: به شدت مخالف این موضوع هستیم و پیگری می کنیم که حداقل در رقابت با کشورهای همسایه مثل امارات که ۵۰سال معافیت های مالیاتی دارند و به دنبال آن هستند صحنه رقابت را از دست بدهیم و سرمایه گذاران ما به سمت کشورهای رقیب جذب شوند.

وی، تاکید کرد: مدافع و پیگیر این امر مهم هستیم تا معافیت ها و مشوق ها احیا شود و فعالیت های فعالان اقتصادی در این مناطق تسهیل شود تا نسبت به سرمایه گذاری و اشتغال زایی اقدام کنند و صادرات داشته باشند.

سعید محمد، افزود: بعد از سه دهه برای نخستین بار تراز تجاری مناطق آزاد متوازن شد یعنی صادرات و واردات مناطق آزاد برابر شد و در سال ۱۴۰۱ شاهد مثبت شدن تراز این مناطق هستیم.

محمد در رابطه با کاهش پروازها به مقصد جزیره کیش، گفت: یک اتفاق بی سابقه ای که تعداد بیش از ۱۵۰ زمین لرزه در جزیره شاهد بودیم سبب کاهش گردشگری در این منطقه شده است و مردم نیز کمی نگران بودند.

وی در ادامه تصریح کرد: تعداد گردشگرانی که به کیش سفر کردند نسبت به سال گذشته تغییر چشم گیری نداشته و فرودگاه کیش نیز در حال ارائه خدمات به مسافران از اقصی نقاط کشور است و تصمیماتی که در خصوص واگذاری هواپیمایی کیش به بخش خصوصی سازی اتخاذ شده بود پیگیر هستیم تا مدیریت آن بازگردانده شود.

سعید محمد بیان داشت: برای رونق گردشگری جزیره کیش تا آغاز مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تعداد۲۲ رویداد ملی و بین المللی در جزیره پیش بینی شده است.

لازم به ذکر است: طرح جامع گردشگری کیش به مساحت ۸۰۰ هکتار، به طول ۴۳ کیلومتر و با عمق ۲۰۰ متر با هدف ارتقا جزیره کیش به عنوان مقصد گردشگری نمونه ساحلی- دریایی در مقیاس ملی منطقه ای و بین المللی با ساحلی پویا و زنده مبتنی بر جاذبه های تاریخی، فرهنگی و زیست محیطی با مدیریت و بهره برداری یکپارچه با اقتصاد و توسعه پایدار به عنوان جزیره سبز متکی بر فناوری های نوین و انرژی های تجدید پذیر تعریف شده است که در این طرح توجه و نگاه ویژه ای به بومیان و کیشوندان شده است.

برآورد اولیه این طرح ۱۸ هزار میلیارد ریال هزینه ساختمانی و ۶۰ هزار میلیارد ریال هزینه زیر ساخت ها عنوان شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.