×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

۲۱۱روز بعد از سفر رئیس قوه قضاییه به استان بوشهر، در جریان بازدید رئیس کل دادگستری استان بوشهر از انبار‌های اموال تملیکی و گمرکات استان با اقدامات قضایی صورت گرفته تمام کالا‌های موجود و رسوبی در انبار‌ها تعیین تکلیف شده‌اند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما‏، پنجم مرداد ماه امسال بود که حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با سفر به استان بوشهر از انبار‌های اموال تملیکی استان بازدید و دستور تعیین تکلیف کالا‌های رسوبی را صادر کرد.

۲۱۱ روز بعد از سفر رئیس قوه قضاییه به استان بوشهر، در جریان بازدید مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر از انبار‌های اموال تملیکی و گمرکات استان با اقدامات قضایی صورت گرفته تمام کالا‌های موجود و رسوبی در انبار‌ها تعیین تکلیف شده‌اند.

مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به بازدید از انبار‌های اموال تملیکی استان به منظور تعیین تکلیف کالا‌های موجود در انبار‌ها اظهار کرد: پس از سفر رئیس قوه قضاییه در مرداد ماه امسال به استان بوشهر و بازدید از انبار‌های اموال تملیکی استان، دستوراتی را در خصوص تعیین تکلیف خودرو‌های دپو شده در پارکینگ‌ها و کالا‌های موجود در انبار‌های اموال تملیکی صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: ۳۰۱ خودروی سنگین راهسازی چندین سال در پارکینگ‌های استان وجود داشت که با دستور رئیس قوه قضاییه به سرعت تعیین تکلیف شدند و از طریق مزایده فروخته شدند و در حال حاضر فقط ۳۰ دستگاه خودروی سنگین باقی مانده‌اند که در فرایند فروش و برگزاری مزایده قرار دارند.

مهرانگیز بیان کرد: همچنین در زمان سفر رئیس دستگاه قضا به استان بوشهر ۹۷۶ دستگاه خودروی سبک در پارکینگ‌های استان بلاتکلیف باقی مانده بود که ۸۷۰ دستگاه از این خودرو‌ها مربوط به خودرو‌های ثبت سفارش شده و ۱۰۶ دستگاه نیز مربوط به پرونده ایرتویا بودند که در حال حاضر در مورد خودرو‌های ثبت سفارش شده تنها ۱۳ دستگاه خودرو در پارکینگ‌ها باقی مانده است که در مرحله فروش قرار دارند.

وی افزود: در رابطه با خودرو‌های مرتبط با پرونده ایرتویا نیز تنها ۴۰ دستگاه خودرو در پارکینگ‌ها باقی مانده است که پرونده این خودرو‌ها در دادگاه کیفری استان تهران در حال رسیدگی است و به محض دادن نیابت از سوی دادگاه، خودرو‌ها به صاحبان آن‌ها تحویل داده خواهد شد.

وی ادامه داد: در رابطه با تعیین تکلیف کانتینر‌های کالا در گمرکات که سال‌ها بلاتکلیف بودند اقدامات زیادی انجام شده است و در حال حاضر تمام موارد تعیین تکلیف شده‌اند و کالای بلاتکلیف که تعیین تکلیف نشده باشد در گمرکات و انبار‌های اموال تملیکی استان وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: درامد سازمان اموال تملیکی استان از فروش کالا حدود ۳ هزار میلیارد تومان بود و درامد گمرکات استان نیز از ابتدای سال حدود ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مهرانگیز افزود: همچنین در مورد ۳ هزار پرونده رسوبی موجود در اداره کل تعزیرات استان طی جلساتی که با مدیران اداره کل تعزیرات استان، سازمان بنادر و گمرکات و اموال تملیکی برگزار شد به تمام پرونده‌های رسوبی رسیدگی شد و در حال حاضر فقط ۱۰۰ پرونده جاری در اداره کل تعزیرات استان در حال رسیدگی است.

وی تصریح کرد: درامد اداره کل تعزیرات استان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان براورد شده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به بازدید از تمام پارکینگ‌ها و انبار‌های اموال تملیکی و گمرکات استان بیان کرد: در حال حاضر تمام کالا‌های موجود در انبار‌های استان تعیین تکلیف شده‌اند و پرونده‌های موجود، پرونده‌های به روز هستند و مشکلی وجود ندارد.

در جریان بازدید رئیس قوه قضاییه از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، وضعیت ۳۰ کانتینر بلاتکلیف در این منطقه ویژه اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت، کانتینر‌هایی که در جریان انبارگردانی‌های اداره بنادر و دریانوردی بوشهر کشف شده بودند، اما سابقه و اطلاعاتی از این کانتینر‌ها در هیچکدام از سامانه‌‎های اداره بنادر و دریانوردی بوشهر وجود نداشت، علاوه بر این، طبق استعلام از یکی از شرکت‌های مالک این کانتینرها، آن‌ها نیز از محتوای داخل این کانتینر‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرده بودند.

رئیس دستگاه قضا در جریان این بازدید میدانی، با دستور شکستن پلمب برخی از این کانتینر‌ها که از دهه ۸۰ تاکنون بلاتکلیف بودند، نسبت به انجام اقدامات قانونی برای تعیین تکلیف آن‌ها دستور‌های مقتضی را صادر کرد.

رئیس دستگاه قضا در ادامه بازدید از انبار‌های گمرک بوشهر از بخش نگهداری خودرو‌های لوکس این گمرک بازدید به عمل آورد؛ در این بخش بالغ بر ۹۷۶ دستگاه خودروی لوکس وجود داشت که ۲۲ دستگاه از آن‌ها متروکه شده بودند و فقط ۹۰ دستگاه از آن‌ها به سازمان اموال تملیکی گزارش شده بودند.

در ادامه بازدید از انبار‌های گمرک بوشهر، از بخش نگهداری ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی در این گمرک بازدید به عمل آورد؛ بیش از ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین ویژه راه‌سازی که مستعمل شده بودند در این بخش نگهداری می‌شد که مشکل ترخیص آن‌ها نیز ناظر بر عدم برخورداری از مجوز «کمیسیون ماده یک آیین‌نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات در راستای حمایت از تولید» بود.

رئیس قوه قضاییه در هنگام بازدید از این بخش به گفتگوی مستقیم و بی‌واسطه با صاحبان این ماشین‌آلات پرداخت و در راستای رفع مشکلات و مسائل آن‌ها دستورات مقتضی را صادر کرد.

*درآمد ۱۰ هزار میلیارد تومانی از فروش اموال تملیکی و گمرکات در استان بوشهر

مهرانگیز در این بازدید گفت: پس از سفر رئیس قوه قضاییه در مرداد ماه امسال به استان بوشهر و بازدید از انبار‌های اموال تملیکی استان، دستوراتی در خصوص تعیین تکلیف خودرو‌های دپو شده در پارکینگ‌ها و کالا‌های موجود در انبار‌های اموال تملیکی صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: ۳۰۱ خودروی سنگین راهسازی چندین سال در پارکینگ‌های استان وجود داشت که با دستور رئیس قوه قضاییه به سرعت تعیین تکلیف شدند و از طریق مزایده فروخته شدند و در حال حاضر فقط ۳۰ دستگاه خودروی سنگین باقی مانده‌اند که در فرایند فروش و برگزاری مزایده قرار دارند. مهرانگیز بیان کرد: همچنین در زمان سفر رئیس دستگاه قضا به استان بوشهر ۹۷۶ دستگاه خودروی سبک در پارکینگ‌های استان بلاتکلیف باقی مانده بود که ۸۷۰ دستگاه از این خودرو‌ها مربوط به خودرو‌های ثبت سفارش شده و ۱۰۶ دستگاه نیز مربوط به پرونده ایرتویا بودند که در حال حاضر در مورد خودرو‌های ثبت سفارش شده تنها ۱۳ دستگاه خودرو در پارکینگ‌ها باقی مانده است که در مرحله فروش قرار دارند. وی افزود: در رابطه با خودرو‌های مرتبط با پرونده ایرتویا نیز تنها ۴۰ دستگاه خودرو در پارکینگ‌ها باقی مانده است که پرونده این خودرو‌ها در دادگاه کیفری استان تهران در حال رسیدگی است و به محض دادن نیابت از سوی دادگاه، خودرو‌ها به صاحبان آن‌ها تحویل داده خواهد شد. مهرانگیز اظهار داشت: در رابطه با تعیین تکلیف کانتینر‌های کالا در گمرکات که سال‌ها بلاتکلیف بودند اقدامات زیادی انجام شده است و در حال حاضر تمام موارد تعیین تکلیف شده‌اند و کالای بلاتکلیف که تعیین تکلیف نشده باشد در گمرکات و انبار‌های اموال تملیکی استان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: درامد سازمان اموال تملیکی استان از فروش کالا حدود ۳ هزار میلیارد تومان بود و درآمد گمرکات استان نیز از ابتدای سال حدود ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است. مهرانگیز افزود: همچنین در مورد ۳ هزار پرونده رسوبی موجود در اداره کل تعزیرات استان طی جلساتی که با مدیران اداره کل تعزیرات استان، سازمان بنادر و گمرکات و اموال تملیکی برگزار شد به تمام پرونده‌های رسوبی رسیدگی شد و در حال حاضر فقط ۱۰۰ پرونده جاری در اداره کل تعزیرات استان در حال رسیدگی است. وی تصریح کرد: درامد اداره کل تعزیرات استان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان براورد شده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به بازدید از تمام پارکینگ‌ها و انبار‌های اموال تملیکی و گمرکات استان بیان کرد: در حال حاضر تمام کالا‌های موجود در انبار‌های استان تعیین تکلیف شده‌اند و پرونده‌های موجود، پرونده‌های به روز هستند و مشکلی وجود ندارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.