×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تلاش سازمان ملل برای آغاز گفتگوی بین المللی جدید در مورد سوریه/پدرسن به مسکو می‌رود

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روسیا الیوم، گیر پدرسن ، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از قصد خود برای دیدار قریب الوقوع از مسکو خبر داد و خواستار آغاز گفتگوی جدید بین المللی برای حل و فصل منازعات شد.
پدرسن ، در جریان نشست روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل تأکید کرد که وی قبل و در طول اجلاس اوایل ماه جاری در ژنو بین ولادیمیر پوتین و جو بایدن ، روسای جمهور و ایالات متحده با مقامات ارشد روسیه و ایالات متحده در تماس مداوم بود.
وی ادامه داد: “من با بسیاری دیگر از اعضای این شورا و کشورهای اصلی منطقه در تماس بوده‌ام و از اینجا به رم سفر خواهم کرد تا با وزرای خارجه شرکت کننده در نشست‌های سوریه در ایتالیا و ایالات متحده گفتگو کنم، و من امیدوارم که به زودی از مسکو دیدار کنم و همچنین با ترکیه و ایران مشورت کنم. ”
این دیپلمات نروژی تأیید کرد که دور جدید مذاکرات در مورد حل و فصل سوریه در قالب آستانه اوایل ماه آینده در نور سلطان پایتخت قزاقستان برگزار می شود.
پدرسن خواستار تمدید مکانیسم کمک‌های مرزی به سوریه برای نجات جان میلیون ها نفر شد و گفت که به نظرش آغاز گفتگوی بین المللی سازنده و جدید با هدف بحث در مورد گام‌های مشخص که بتوان در حل و فصل درگیری های سوریه اتخاذ کرد ضروری است.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.