×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ترامپ: لایحه دفاعی هدیه‌ای به چین و روسیه است

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، امروز شنبه ضمن انتقاد از لایحه دفاعی که اخیراً وتو کرده است ادعا کرد این قانون «هدیه‌ای به چین، روسیه» است.
ترامپ در این پیام توئیتری نوشت: این لایحه با جلوگیری از قانون بین المللی خطرناک ۲۳۰، به ما اجازه نمی‌دهد نیرو‌های خود را به خانه برگردانیم (جایی که متعلق به آن‌ها هستند)، قلعه‌ها و بنا‌های ملی ما را تغییر نام داده و از بین می‌برد و اینترنت نسل پنجم را تقریباً غیرممکن می‌کند!
پیش از این، نانسی پلوسی رئیس مجلس اظهار داشت که امتناع رئیس جمهور از امضای لایحه دفاعیه ۷۴۰ میلیارد دلاری امنیت [آمریکا] را به خطر می‌اندازد.
رئیس جمهور آمریکا لایحه ۷۴۰ میلیارد دلاری بودجه دفاعی این کشور را که وزارت دفاع را سیاستگذاری می‌کند به رغم حمایت قدرتمندانه اعضای کنگره این کشور از این لایحه، وتو کرد.
به این ترتیب، این احتمال پیش آمد که لایحه بودجه دفاعی آمریکا برای نخستین بار در ۶۰ سال گذشته تبدیل به قانون نشود.
ترامپ گفته این لایحه را به این دلیل وتو کرده که «فاقد اقدامات مهم امنیت ملی است، حاوی مفادی است که نشانگر عدم احترام به کهنه سربازان و تاریخچه ارتش آمریکاست، و با تلاش‌های دولت وی برای اولویت دادن به آمریکا در اقدامات امنیت ملی و سیاست خارجی مغایرت دارد.»
او پیشتر در پیامی به مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «این لایحه هدیه‌ای به چین و روسیه است.»
هرچند هر هشت وتوی قبلی ترامپ به خاطر حمایت نمایندگان حزب جمهوری خواه در کنگره پذیرفته شده است، اما مشاوران کنگره می‌گویند این بار ممکن است وتوی ترامپ مردود شود در حالی که او تا چند هفته دیگر کاخ سفید را ترک خواهد کرد.
انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.