×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

در مبانی تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته مطرح شد که شرکت‌ها چطور می‌توانند به بازار دسترسی پیدا کرده و خودشان را تثبیت کنند.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، وبینار «مبانی تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته» توسط محمدرضا نظری، نایب رئیس هیئت مدیره موسسه آموزشی علوم و فنون کیش هفته گذشته برگزار شد. نظری در اینباره گفت: «دوره‌های آموزشی از یک منظر متناسب با چرخه عمر شرکت‌ها می‌توانند در سه ناحیه سازمانی ارائه شوند. شرکت‌‌های تازه تاسیس شده که در مراحل رشداند، شرکت‌های بالغ و پیشرو و شرکت‌هایی که متاسفانه وارد کهولت، کاهش بهره‌وری و یا در آستانه ورشکستگی هستند.»

او افزود: «سازمان نظام صنفی خانه تمامی شرکت‌هاست و فارغ از اینکه آنها در چه موقعیت اقتصادی، سنی و یا رشدی هستند، باید پذیرای آنها باشد. بنابراین فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و مشاوره‌ای که برای توسعه یک صنف لازم است را باید برای آنها درنظر گرفت.»

نایب رئیس هیئت مدیره موسسه آموزشی علوم و فنون کیش ادامه داد: «مثلا بررسی شود که برای شرکت‌های نوپا باید چه کار کنیم و دغدغه آنها در زمینه نیروی انسانی، بازیاریابی و فروش، تثبیت هویت در بازار و .. چیست. شرکت‌های بالغ هم دغدغه‌هایی مثل توسعه افقی، توسعه صادرات، ورود به بازارهای بزرگتر، پروژه‌های کلان، موضوعات راهبردی، کیفیت و بهره‌برداری دارند. شرکت‌هایی که در چرخه افول هستند هم با کاهش سرمایه، کاهش سهم بازار، از دست دادن نیروی انسانی نخبه، کاهش سودهی و … موجه هستند و برای عارضه‌یابی و خروچ از این پروسه به مشاوره نیاز دارند.»

او با اشاره به دوره تجاری‌سازی فناوری تاکید کرد: «این دوره به وضعیت شرکت‌های نوپا و با ثبات نزدیک‌تر است. چون به آنها کمک می‌کند متوجه شوند چطور به بازار دسترسی پیدا کرده و خودشان را تثبیت کنند. چرا که تجاری سازی، خلق ثروت از نوآوری است. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در این حوزه‌ها می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند. دوره‌هایی در حوزه خلاقیت و نوآوری و مباحث مربوط به تجاری سازی فناوری و حوزه رهبری دوره‎‌هایی است که می‌تواند برای اعضا مفید باشد.».

گزیده‌ای از مباحث طرح شده در وبینار «مبانی تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته» در پیوست خبر قابل دریافت است.

فایلهای پیوست

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.