×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سخنگوی شورای نگهبان: لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری بررسی و تایید شد.

به گزارش کیوسک خبر، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود که صبح امروز شنبه ۱۴ آبان‌ماه برگزار شد، گفت: لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری مورد بررسی قرار گرفت و خلاف شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

محاسبه افزایش حقوق‌ها از چه زمانی است؟

پیش از این جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس در مورد لایحه همسان‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت، گفته بود: این مصوبه از اول مهر ماه لازم‌الاجراست و افزایش حقوق در نظر گرفته شده در این مصوبه برای کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری باید در حقوق مهرماه و ماه‌های بعدی اعمال شود.

وی افزود: مضاف بر اینکه، این افزایش حقوق در احکام حقوقی سال ۱۴۰۲ کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری اعمال خواهد شد.

همچنین معاون امور مجلس رئیس جمهور نیز پیش از این زمان اجرای لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان را مهرماه اعلام کرده و گفته بود: معمولا دولت‌ها اواخر سال که متمم بودجه را تحویل می‌دهند با کسری بودجه مواجه می‌شوند و می‌خواهند از برخی از هزینه‌ها عبور کنند تا بتوانند آن سال را به آخر برسانند، اما خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده و افزایش درآمدی که ایجاد شد دولت می‌تواند لایحه متناسب‌سازی حقوق را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

این افزایش حقوق پس از محاسبه برای ماه‌های گذشته و پیش‌رو محاسبه و پرداخت می‌گردد.

افزایش حقوق چقدر است؟

براساس لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری، کارکنان نیرو‌های مسلح به استناد تبصره ۳ ماده ۱۱۷ قانون خدمات کشوری مشمول ۲۰ درصد افزایش حقوق بیشتر خواهند شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایبِنا، به گفته کوچکی نژاد، مجموع افزایش حقوق در نظر گرفته شده برای بازنشستگان کشوری و لشکری با محاسبه حق اولاد و حق عائله‌مندی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و برای کارکنان و شاغلان با محاسبه حق اولاد و حق عائله‌مندی حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

وی افزود: پس از اصلاح و افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان تأمین اجتماعی لازم بود ترمیمی در حقوق کارکنان و بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشکری نیز اعمال شود که این کار دولت اقدامی مفید در جهت افزایش قدرت خرید این قشر از جامعه است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.