×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
بورس عقب کشید

به گزارش کیوسک خبر، بررسی روند معاملات بازار بورس در هفته جاری نشان می‌دهد که ارزش کل معاملات این بازار با ۲۰ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته از ۴۲۸ هزار و ۷۲۹ میلیارد ریال به ۳۴۲ هزار و ۹۹۸ میلیارد ریال کاهش یافته است. حجم کل معاملات نیز از ۴۹ هزار و ۳۱۵ میلیون سهم در هفته گذشته به ۴۱ هزار و ۸۴ میلیون سهم در هفته جاری رسیده که کاهش ۱۶.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

یکه تازی صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله

از میان پنج بازار اول سهام، بازار دوم سهام، بازار بدهی، بازار مشتقه و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله فقط صندوق‌ها بودند که نسبت به هفته گذشته روندی صعودی داشتند.

بر این اساس ارزش معاملات در بازار اول سهام با ۲۲ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته از ۱۴۲ هزار و ۸۵۸ میلیارد ریال تا ۱۱۰ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال کاهش یافت. همچنین ارزش معاملات در بازار دوم سهام که هفته گذشته ۲۰۳ هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال بود در هفته جاری به ۱۴۳ هزار و ۳۲۴ میلیارد ریال رسید که کاهش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، ارزش معاملات در بازار بدهی با کاهشی دو درصدی از ۶۹۱۷ میلیارد ریال در هفته گذشته به رقم ۶۷۷۹ میلیارد ریال در هفته جاری رسید. همچنین ارزش معاملات در بازار مشتقه ۱۵ درصد کاهش را تجربه کرد و از ۲۷۳ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۲۳۱ میلیارد ریال در هفته جاری رسید. این در حالیست که ارزش معاملات در صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله روندی صعودی داشت بطوریکه با ۹.۳۸ درصد افزایش از ۷۴ هزار و ۹۰۶ میلیارد ریال در هفته قبل تا ۸۱ هزار و ۹۳۱ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

شاخص کل کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را از دست داد

در ادامه روند نزولی بازار بورس شاخص کل با ۲.۴۷ درصد کاهش از یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحد در هفته گذشته تا یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد در هفته جاری کاهش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن هم در هفته جاری نسبت به هفته گذشته ۳.۳۶ درصد کاهش یافت و از ۴۶۶ هزار و ۹۸ واحد در هفته گذشته در رقم ۴۵۰ هزار و ۴۶۰ واحد ایستاد.