×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
برگزاری پنل تخصصی چشم انداز توسعه بین المللی صنعت بیمه ایران(بیمه های مستقیم و اتکایی)

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، پنل چشم انداز توسعه بین المللی صنعت بیمه با ریاست مینا صدیق نوحی عضو هیات مدیره بیمه های اتکایی سامان، دبیر پنل: شعله نوری مدیرکل بیمه های اتکایی بیمه ایران، اعضاء: احسان همتی مدیر بیمه های اتکایی بیمه ما، نازنین حاتمی رئیس اداره واگذاری اتکایی، فاطمه عطاطلب کارشناس پژوهشی پژوهشکده بیمه، مرسده فیروزبخت کارشناس اتکایی، علی سلطانی مدیر سابق بیمه های اتکایی شرکت بیمه تجارت نو، محمد کاظم بی غمی مشاور بین المللی سندیکای بیمه گران ایران، سمیه سلیمانی مدیر باربری بیمه نوین، علی اسماعیلی پور مدیرکل بیمه های اتکایی، باربری، کشتی و هواپیما بیمه مرکزی ج.ا.ا، علی زین ساز مدیر اتکایی بیمه های رازی، olena sosenko کارشناس بیمه از کشور اوکراین مورد بحث و بررسی قرار گرقت.

محورهای مورد بررسی در این پنل اعم از فناوری بلاک چین در صنعت بیمه قراردادهای اتکایی، نقش بازیگران نوظهور(شرکت بیمه مستقیم و اتکایی جدید، استارتاپ ها و …. در توسعه بین المللی صنعت بیمه) تاثیر دیجیتال سازی داده های بیمه ای در توسعه بیمه های اتکایی، بررسی تاثیر ریسک های مرتبط با تغییرات آب و هوایی در عملکرد صنعت بیمه قراردادهای اتکایی، توسعه محصول surely در کشور ایران و چالش های موجود و insurance of agriculturalrisks بود.

مینا صدیق نوحی، عضو هیات مدیره بیمه اتکایی بیمه سامان و ریاست پنل تخصصی چشم انداز توسعه بین المللی صنعت بیمه ؛ ضمن تبریک سالروز بیمه در ابتدای به محوریت های موضوع این پنل پرداخت و گفت: زندگی امروز با تکنولوژی، هوش مصنوعی، رباتیک و رمز ارزها عجین شده است و بدون آنکه متوجه باشیم تحولات بزرگی در کشور ایجاد می شود.

او ادامه داد: این تحولات از صنعت بیمه دور نخواهد ماند و دیجیتال تاثیر مستقیمی بر این صنعت خواهد گذاشت، به نوعی می توان گفت که انقلاب صنعتی چهارم در حال رخ دادن است. بازار بیمه کشور با بحث دیجیتال رو به رو است. اوایل سال ۹۰ تحولات چشم گیری در صنعت بیمه شکل گرفت و تلاش شد تا نرم افزارهای مرتبط با بیمه شکل گیرد. از اوایل دهه ۹۰ سامانه هدایت و بیمه پایه گذاری شد و اطلاعات در آن زمان از کاغذی به صورت سی دی تغییر پیدا کرد و داده ها به صورت دیجیتالی در بیمه مرکزی جمع آوری می شد.

خانم نوحی با تاکید بر اینکه با اطلاعات کاغذی داده کاوی های مناسبی انجام نمی شده، افزود: اصولا اطلاعات به صورت پراکنده بوده و اطلاعات به راحتی در دسترس نبود اما آرام آرام تحولات بنیادی شکل گرفت و این تحولات در صنعت بیمه هم راه پیدا کرد تا شیوه کسب و کار هم با تغییرات بسیاری همراه شود.

او با اشاره به اینکه تکنولوژی های جدید بیمه وجود دارد که از مدل های نوین استقبال می کنیم، تصریح کرد: برای آنکه از تحولات جهان عقب نباشیم، باید مدیران صنعت بیمه از این روش استفاده کنند و با دستورعمل های جدید همگام با جهان باشد.

خانم نوحی با تاکید بر اینکه این احتمال وجود دارد که تحولات مثبت نباشد، یادآور شد: اگر تکنولوژی تاثیر منفی بر روی یک موضوعی یا صنعتی می گذارد باید جلوی آن گرفته شود. باید پاسخگوی نسل جدید باشیم که خواهان بیمه نامه های نوین هستند. تحولات بنیادی در صنعت بیمه باید در جهت افزایش ضریب نفوذی بیمه باشد.

رئیس این پنل تخصصی در پایان گفت: بعد از انجام مذاکرات و رفع تحریم ها باید با بازار جهانی ارتباط داشته باشیم و از اکنون باید سازوکارهای لازم انجام شود که همگام با جهان حرکت کنیم که در صورت ارتباط در بخش دیجیتال از آنها عقب نباشیم.
گفتنی است پنل های تخصصی سندیکای بیمه گران ایران در بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه در ۱۳ و ۱۴ آذر ماه در دانشگاه الزهرا تهران برگزار شد.