×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
برای سینمای کودک شعار ندهید، عمل کنید

غلامرضا موسوی در گفت‌وگویی با کیوسک خبر درباره تصمیمش برای اکران فیلم «بازیوو» در روزهایی که چند فیلم اخیر اکران شده از سینمای کودک و نوجوان در گیشه شکست خوردند، بیان کرد: فیلم «بازیوو» پیش از دوران کرونا آماده شد و قرار بود در نوروز ۱۳۹۹ اکران شود. ۶ ماه قبل از آن هم در جشنواره کودک و نوجوان چند جایزه مهم را توانست به دست آورد و بعد از دو سال تصمیم گرفتیم آن را اکران کنیم و امیدواریم مخاطب خود را داشته باشد. «بازیوو» یک فیلم فانتزی است و اتفاقا جنس فانتزی آن در ترغیب کردن کودکان برای اینکه همراه با والدینشان به سینما بروند تاثیرگذار است. ما بنا بر همین ویژگی‌ها تصمیم گرفتیم فیلم اکران شود تا مخاطب خود را هم داشته باشد، اما در عین حال معتقدم اگر شعارهایی که در حوزه سینمای کودک و نوجوان داده می‌شود، عملی شود می‌توانیم وضعیت بهتری را شاهد باشیم.
او افزود: برای حمایت از سینمای کودک و نوجوان سازمان صدا و سیما، شهرداری تهران و نیز دیگر مراکز فرهنگی بسیار سخن می گویند اما متاسفانه ما همیشه با سیستمی روبرو هستیم که فقط شعار می‌دهد و پای عمل که می‌رسد می‌بینیم که اساساً اهل عمل نیستند.
وی ادامه داد:‌ در حال حاضر اگرچه فضای مجازی برای تبلیغ فیلم‌ها کمک‌کننده است، اما برای مطلع شدن مردم به ویژه در شهرهای دیگر لازم است شهرداری‌ها و تلویزیون کمک واقعی انجام دهند نه اینکه فقط رفع مسئولیت کنند. اگر هدف آن‌ها رفع مسئولیت باشد به هدف پنهان زمین خوردن سینمای کودک – و منطقی‌تر بگویم کل سینما – نزدیک خواهند شد ولی اگر اطلاع رسانی منطقی و درستی صورت گیرد که معمولاً این کار در تعداد دفعات بالا نتیجه می‌دهد، به گمان من فیلمی مثل «بازیوو» می‌تواند در همین مقطع گلیم خود را از آب بیرون بکشد.
موسوی در پاسخ به اینکه فیلم «بازیوو» در گروه سنی کودکان قرار می‌گیرد یا نوجوان‌ها، گفت: بیشتر به سن نوجوان نزدیک است و ما سعی کردیم با توجه به تغییر سلیقه نوجوانان امروزی، این فیلم را بسازیم اصلا به همین دلیل «بازیوو» فانتزی است و از شیوه‌های کهن و قدیمی استفاده نکردیم؛ سینمایی که برای نوجوان ساخته می‌شود احتیاج به تخیل قوی دارد و کارگردان و عوامل تلاش کرده‌اند این مسئله را در فیلم لحاظ کنند.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.