×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
با دستور جعفر آهنگران سازه اصطبل های سوارکاری کیش تکمیل می شود

به گزارش به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، صبح پنجشنبه یکم مهر در بازدید از مجموعه سوارکاری المپیک کیش؛ دستور تکمیل سازه اصطبل های این مجموعه را صادر کرد.

مجموعه سوارکاری المپیک کیش در زمینی به مساحت ۶۵ هکتار با هدف “بهره برداری قرنطینه اسب ایران، واردات و صادرات اسب، برگزاری مسابقات”در سال ۱۳۷۲ احداث شده است.

این مجموعه دارای ۷۰ باکس اسب است که توسط ۸ اصطبل این باکس‌ها پوشش داده می شوند و در حال حاضر ۶۰ نفر هنرجو در این مجموعه در حال آموزش بوده و ۹ راس اسب برای مالکین و کیشوندان نگهداری می‌شود.

با توجه به اینکه نیمی از این سازه در دست احداث است با اهتمام ویژه و دستور جعفرآهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش؛ شرکت عمران، آب و خدمات ماموریت تکمیل سازه اصطبل های شماره ۳،۴،۵،۶ را بر عهده گرفت.

ترمیم حصارکشی محل تمرین، روشنایی های محوطه و فضای سبز مجموعه سوارکاری المپیک کیش در دستور کار شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش قرار می گیرد.

همچنین اصطبل شماره ۱ به محلی برای آموزش سوارکاری تغییر کاربری داده خواهد شد.

بنابراین گزارش مجموعه سوارکاری کیش پتانسیل احداث قرنطینه برای واردات و صادرات اسب ایران را در دستورکار قرار داده که در سال ۱۳۷۶ از فرانسه جهت ارائه ایزو و استانداردهای دریافت پروانه OAE سازمان قرنطینه جهانی را پیگیری کرده بود که دوباره این موضوع در دستور کار قرار خواهد گرفت.

با توجه به این که ایران هیچ قرنطینه اسبی ندارد و مرز کشور اصلی و صادرات اسب‌های خارجی با کمک‌های سرمایه گذاران پیگیری می شود این منطقه از قابلیت قرنطینه اسب برخوردار است.

در حال حاضر مجموعه سوارکاری دارای ۲۰ راس اسب آموزشی هست که سه راس از اسب‌ها خارجی و از نژاد اولدنبرگ و KWPN است

علاقمندان و ساکنان جزیره کیش می توانند با سرمایه گذاری و خریداری اسب از مجموعه سوار کاری المپیک کیش حمایت کنند.

گفتنی است در این بازدید محمد ثاقب فرد سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل، معاونان و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، عبدالنبی شرفی مدیرعامل شرکت عمران،آب و خدمات و عزیزاله فرضی پور مدیرعامل موسسه ورزشی و تفریحات سالم کیش حضور داشتند.