×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ایران و کشور‌های خلیج (فارس) بحران فعلی را از طریق مذاکره حل و فصل کنند

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در دیدار با همتای روسی خود  خواستار گفتگو میان ایران و کشور‌های حاشیه خلیج فارس شد.
شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی گفت درباره موضوعات مختلف منطقه ای، تحولات خلیج فارس و توافق هسته‌ای ایران با طرف روسی بحث و رایزنی کردیم. این مقام قطری افزود دوحه به موضوع امنیت خلیج فارس به عنوان یک اولویت نگاه می‌کند و تشدید تنش‌ها به نفع هیچ یک از طرف‌ها نیست. ما خواستار گفتگو بین کشور‌های حاشیه خلیج فارس و ایران هستیم و از هرگونه ابتکار عمل که منطقه را با ثبات کند، استقبال می‌کنیم.
بن عبدالرحمن آل ثانی تاکید کرد همه کشور‌ها باید به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در مورد لیبی پایبند باشند. او گفت: ما همچنین یک راه حل عادلانه برای مردم فلسطین، مبتنی بر مشروعیت بین المللی را تأیید می‌کنیم. هیچ راهکاری برای حل مسئله فلسطین جز پایان دادن به اشغال اسرائیل و تأسیس کشور فلسطین وجود ندارد.
وزیر خارجه روسیه نیز اعلام کرد درباره ضرورت اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت در خصوص سوریه با همتای قطری خود به اتفاق نظر دست یافته است.
سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در دیدار با همتای قطری خود با بررسی تحولات در خلیج فارس بر اهمیت شکل گیری مفهوم امنیت جمعی به نفع طرف‌های منطقه تاکید کرد. وزیر خارجه روسیه یادآور شد توافق نامه‌های عادی سازی برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی نباید جایگزین حل و فصل عادلانه مسئله فلسطین شود.
وزیر خارجه روسیه افزود آخرین تحولات لیبی مورد بحث و رایزنی قرار گرفت و بر لزوم دستیابی به یک توافق سیاسی در این کشور برای حل بحران آن بر مبنای قطعنامه‌های سازمان ملل تاکید شد.
لاوروف همچنین تاکید کرد ایالات متحده نباید قوانین بین المللی را نادیده بگیرد. پاسخ روسیه به تحریم‌های آمریکا متقابل خواهد بود. وزیر خارجه روسیه همچنین یادآور شد تحریم‌های ایالات متحده به اقتصاد و شرکت‌های آمریکایی نیز آسیب می‌رساند.
انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.