×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
اهتزاز پرچم نوروز در جزیره کیش

پرچم نوروز با الگوگیری از تاریخ و فرهنگ غنی اسلامی برای اولین بار و با ایده و همت معاونت گردشگری در جزیره کیش به اهتزاز در آمد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جواد جمالی سرپرست معاونت گردشگری سازمان، در مراسم اهتزاز پرچم نوروزی که صبح دوشنبه و مصادف با اولین روز فروردین در اسکله تفریحی برگزار شد با بیان اینکه رویدادهای موسمی در جهان دارای نماد و نشان ویژه ای هستند عنوان کرد: پرچم نوروز نیز با الگوگیری از فرهنگ تاریخی ایران و به عنوان نمادی برای این رویداد طراحی شده است و با توجه به فرهنگ غنی هفت هزار ساله جشن ها و آیین های کشور و دارا بودن دقیق ترین تقویم جهان برای اولین بار در جزیره کیش به اهتزاز در آمد.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش به طراحی پرچم اشاره کرد و گفت: پرچم نوروز در سه رنگ آبی، سفید، سبز و متشکل از طرح های اسلیمی بوده که رنگ آبی در بالای پرچم سمبل آسمان، رنگ سفید در وسط پرچم نشان صلح و دوستی و رنگ سبز که در پایین پرچم قرار دارد نشان از مظهر طبیعت دارد.

وی همچنین عنوان کرد: در دل پرچم شمسه ای به عنوان نماد خورشید طراحی شده است که داخل آن دعای تحویل سال با خط شکسته نستعلیق ایرانی و به شکل هلال ماه نقش بسته است.

جمالی افزود: گل هایی به رنگ قرمز و صورتی در پایین این پرچم طراحی شده است که نشان دهنده رویش و شکفتن است.

وی همچنین اظهار داشت: پرچم نوروز همه ساله به عنوان نمادی از ۱۲ ماه سال از اول تا ۱۲ فروردین در اسکله تفریحی جزیره کیش به اهتزار در خواهد آمد.

شایان ذکر است مراسم اهتزاز پرچم نوروز با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از مسئولان سازمان و گردشگران نوروزی در اسکله تفریحی کیش برگزار شد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.