×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اعتراض پارلمان عراق به عملکرد دولت در پرونده ترور فرماندهان مقاومت

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اقدامات انجام شده از سوی دولت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در پرونده ترور شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و برخورد با آمریکا را «غیرجدی» توصیف کرد.
این کمیسیون اعلام کرد که دولت تنها به تشکیل کمیته‌های تحقیقی اکتفا کرده است.
«بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع، در این خصوص گفت: دولت در خصوص اتخاذ اقدامات لازم در برابر آمریکا در پرونده ترور فرماندهان مقاومت جدی و قاطع عمل نکرده است.
او افزود: ضعیف بودن تدابیر و اقدامات در قبال آمریکا به مثابه ضعف دولت عراق است.
الزیادی گفت: دولت اقدامات حقیقی علیه آمریکا انجام نداده است و تنها به تشکیل کمیته‌های تحققی اکتفا کرده است و این کمیته‌ها تاکنون هیچ اقدامی و تحقیقی انجام نداده‌اند.
کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بار دیگر درخواست خود برای فعال سازی مجدد پرونده اخراج نیرو‌های بیگانه به ویژه نیرو‌های آمریکایی از کشور را مطرح کرد.
یکی از نماینده ائتلاف فتح  پارلمان عراق نیز دیروز (یک‌شنبه) از تصمیم مجلس این کشور برای طرح دوباره جدول خروج نیرو‌های امریکایی از عراق خبر داد و اعلام کرد دولت تصمیم دارد تا به اکثریت نمایندگان که مخالف حضور آمریکایی‌ها هستند، احترام بگذارد.
ائتلاف فتح افزود که شایسته است دولت عراق به آنچه در خصوص قطعی کردن پرونده اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق وعده داده است، در سریعترین زمان و در جهت احترام به خون سران شهدا و اکثریت نمایندگان عمل کند.
تروریست‌های آمریکایی در ۳ ژانویه سال گذشته سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، و ابو مهدی المهندس، نائب رئیس الحشدالشعبی عراق و همراهانشان ایشان را در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد ترور کردند. این عمل تروریستی با فرمان مستقیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انجام شد و پنتاگون مسئولیت آن را بر عهده گرفت.
پارلمان عراق در اعتراض به این نقض حاکمیت آشکار نظامیان آمریکایی، طرح اخراج نیرو‌های بیگانه از سراسر کشور را تصویب کرد که دولت بغداد ملزم به اجرای آن است.
انتهای پیام/

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.